به بهانه سالگرد شهادت حمید باکری؛
تابناک مرکزی: شهید حمید باکری در وصیت نامه خود آورده است: قدر این انقلاب اسلامی را بدانید و مدام در جهت تحکیم مبانی جمهوری اسلامی کوشا باشید و زندگی خودرا صرف تحکیم پایه های این جمهوری قرار دهید .
کد خبر: ۳۸۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 24 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی، دعا کنید که خداوند شهادت را نصیب شما کند در غیر این صورت زمانی فرا می رسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان امروز سه دسته می شوند : اول دسته ای که به مخالفت با گذشته خود برمی خیزند. دوم دسته ای راه بی تفاوتی بر می گزینند و در زندگی مادی غرق می شوند و همه چیر را فراموش می کنند. دسته سوم به گذشته خود وفادار می مانند و احساس مسئولیت می کنند که از شدت مصائب و غصه ها دق خواهند کرد .

پس از خداوند بخواهید که با وصال شهادت از عواقب زندگی بعد از جنگ در امان بمانید چون عاقبت دو دسته اول ختم به خیر نخواهد شد و جزء دسته سوم ماندن بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

این بخشی از وصیت نامه شهید حمید باکری جانشین فرمانده لشکر 31 عاشورا در سال 61 قبل از عملیات والفجر است که در سالگرد شهادتش منتشر می شود. درس حسینی عشق است و عشق جایش قلب است و سوز جان و آن آتش عشق بر وجود و سوختن وشعله ور شدن و ذوب شدن برای معشوق حسینی گونه جنگیدن جانبازی است.

شهید حمید باکری در وصیت نامه خود آورده است:

شناخت کامل در حد استطاعت خود از خداوند متعال پیدا نمائید در پی اصول اعتقادی تحقیق و مطالعه نمائید و تفکر زیاد نمائید تا به اصول اعتقادی یقین کامل داشته باشید .

احکام اسلامی را (فروع دین ) با تعبد کامل و بطور دقیق و با معنی بجا آورید .

آشنایی کامل با قرآن کریم که عزت‌بخش شما در این دنیای سرتا پا گناه خواهد بود داشته و در آیات آن تفکر زیاد بنمائید و با صوت خواندن قرآن را فرا گیرید .

از راحت طلبی و بدست آوردن روزی بطور ساده دوری نمائید . دائم باید فردی پرتلاش و خستگی ناپذیر باشید .

یقین بدانید تنها اعمال شما که مورد رضایت خداوند متعال قرار خواهد گرفت اعمالی است که تحت ولایت الهی و رسولش و امامش باشد بنابراین در هر زمان و هر موقعیت همت به اعمالی بگمارید که مورد تائید رهبری و امامت باشد .

به کسب علم و آگاهی و شناخت در تاریخ اسلام و تاریخ انقلابات اسلامی اهمیت زیاد قائل شوید .

قدر این انقلاب اسلامی را بدانید و مدام در جهت تحکیم مبانی جمهوری اسلامی کوشا باشید و زندگی خودرا صرف تحکیم پایه های این جمهوری قرار دهید .

به اخلاقیات اسلام اهمیت زیاد قائل شده و آن را کسب و عمل نمائید .

در جماعات و مراسم به خصوص نماز جمعه ، دعای کمیل و توسل ومجالس بزرگداشت شهداء مرتب شرکت نمائید .

رساله امام را دقیق خوانده و مو به مو عمل نمائید .

حق مادرتان را نگهدارید و قدرش را بدانید و احترام و احسان به مادرتان را به عنوان تکلیف دانسته و خود را عصای دست ایشان نمائید .

در زندگیتان همواره آزاده باشید و هیچ چیز غیر از خدا و آنچه خدائی است دل نبندید و بدانید که دنیا زودگذر و فانی است ، فریب زرق و برق دنیا را نخورید .

برحذر باشید از وسوسه های نفس و مدام به یاد خدا باشید تا از شر نفس و شیطان در امان باشید .

آقایان مسئول یادشان باشد که با فداکاری و خون شهدا به اینجا رسیده اند و دیر هنگامی نخواهد آمد که این مقام خدمت را از دست خواهند داد!  پس باید قدردان این نعمتها باشند و شکر عملی آن را به جا آورند. یادتان باشد که دشمن از این تفکر عاشورایی است که میترسد و جرات هیچ غلط و حماقتی را در خود نمی بیند. پس شما هم در گفتار و رفتار و سخن یاد شهدا باشید و از راه و منش آنان پیروی کنید و گونه ای رفتار نکنیدکه دشمن خوشحال شود و سخنانی بگوید که عزت ما نادیده انگاشته شود! و بدانید که شهدا ناظر و حاضر هستند و امروز و فردا باید جواب گوی آنان باشید...

«مظهر قدرت ایران شهدا هستـند» امام خمینی ( ره )

انتهای پیام/

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار