وزير راه و شهرسازي جمعيت بدمسکن در بخش هاي حاشيه اي و بافت فرسوده کشور را 19 ميليون نفر اعلام کرد که حتي پنج درصد آنان (کمتر از 950 هزار نفر) به مسکن مهر منتقل نشده اند.
کد خبر: ۳۸۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 23 February 2017
به گزارش تابناک : و پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، «عباس آخوندي» مساله امروز ايران را بدمسکني، حاشيه‌نشيني و کيفيت نازل زندگي عنوان کرد و افزود: از 19 ميليون نفر بدمسکن حتي پنج درصد آنها نيز به مسکن مهر منتقل نشده‌اند؛ يعني آنهايي که در بافت فرسوده بوده‌اند همچنان در همانجا و افرادي که ساکن بافت‌هاي حاشيه‌اي شهرها بوده اند، همچنان در همان بافت زندگي مي‌کنند.
وي گفت: قصد ندارم راجع به مسکن مهر صحبت کنم، فقط مي‌خواهم اين توجه را بدهم که اين تصور که يکبار ديگر چنين طرح هايي در ايران آغاز مي شود غيرممکن است و چنين طرح هايي آغاز نمي شود.
به گزارش ايرنا، دولت يازدهم از سال 1392 تا پايان بهمن ماه امسال 800 هزار و سه واحد مسکن مهر را تکميل و افتتاح کرد و 838 هزار و 574 واحد را به متقاضيان تحويل داد.
به گفته آخوندي، در حاشيه شهر تهران بيش از پنج ميليون نفر زندگي مي‌کنند. 40 درصد جمعيت مشهد و نيمي جمعيت بندرعباس نيز حاشيه‌نشين به شمار مي روند.
وي ادامه داد: از سوي ديگر در سال هاي 1385 تا 1390 شمار خانه‌هاي خالي از 630 هزار دستگاه به يک ميليون و 650 هزار دستگاه افزايش پيدا کرد. 
آخوندي تاکيد کرد کمتر مهندسي در کشور با بدمسکن‌ها زندگي کرده و سعي دارد مساله آنها را حل کند و افزود: معمولا همه علاقه مندند دولت يکسري طرح هاي بزرگ تعريف کند و مهندسان به کار گرفته شوند که با توجه به شرايط اقتصادي دنيا و ايران اساسا چنين اتفاقي در آينده کشور رخ نمي دهد.
وزير راه و شهرسازي تصريح کرد: درک من اين است که مدتي است ما مهندسان کمتر مساله حل مي‌کنيم و اين عادت کردن به استفاده از نرم‌افزارهاي کامپيوتري بيشتر ما را به تحصيل‌داران بانک شبيه کرده است که يکسري کار تکراري مي‌کنند. 
وي افزود: بودجه دولت در سال 1396، سه بيليارد و 200 هزار ميليارد ريال (320 هزار ميلياردتومان) است و کل رقمي که در بودجه براي فعاليت‌هاي عمراني پيش‌بيني شده، 600 هزار ميليارد ريال است که 50 درصد آن نيز به طور معمول تخصيص داده نمي‌شود.
وي تصريح کرد: بايد بپذيريم اين رقم‌ها براي توسعه ايران رقم‌هاي اندکي است و بنابراين بايد کاهش نقش دولت در تزريق پول در جامعه را بپذيريم.
وزير راه و شهرسازي گفت: يقين کنيد نقش دولت در آينده هر روز از نظر تزريق پول در جامعه کاهش مي‌يابد و پمپاژ پول از سوي دولت در جامعه، از اساس امکانپذير نيست.
به گزارش ايرنا، بررسي آمارهاي وزارت راه و شهرسازي نشان مي دهد از زمان آغاز طرح مسکن مهر در کشور تا پايان بهمن ماه امسال يک ميليون و 810 هزار و 204 واحد تکميل و افتتاح شد که سهم دولت يازدهم 44 درصد است.
همچنين تاکنون يک ميليون و 528 هزار و 492 واحد مسکن مهر به متقاضيان تحويل شد که 838 هزار و 574 واحد آن با سهم 55 درصد به دولت تدبير و اميد مربوط مي شود.
تا پايان بهمن ماه براي يک ميليون و 134 هزار و 646 واحد مسکن مهر سند صادر شده است که 54 درصد آن (610 هزار و 193 واحد) در دولت يازدهم ثبت شد.


منبع : ایرنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، آخوندی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار