استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به مجموع اقدامات و برنامه های در حال انجام در شهرستان هرسین، این شهرستان ظرف چند سال آینده چهره جدیدی به خواهد خواهد گرفت و آینده درخشانی در انتظار هرسین است.
کد خبر: ۳۸۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 21 February 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازواحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دکتر اسداله رازانی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان هرسین که با حضور معاونین استانداری، امام جمعه و فرماندار شهرستان هرسین و جمعی از مدیران استان ومحلی در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: موضوعات و مسائل مربوط به شهرستان هرسین را در دستور کار داریم و یکی از مباحث این شهرستان اجرای بزرگراه سه راهی هرسین به سمت هرسین و نور آباد است.

وی بیان داشت: مسیر سه راهی تا هرسین به لحاظ وجود کارخانجات متعدد دارای مسیر پرتردی است لذا برای روان سازی این مسیر در سفر وزیر مسکن و شهرسازی به استان یکی از موضوعاتی که با ایشان به میان گذاشته شد احداث تقاطع در سه راهی هرسین و تسریع در احداث پروژه بزرگراه سه راهی تا هرسین بود که خوشبختانه مورد موافقت دکتر آخوندی قرار گرفت.

استاندار کرمانشاه همچنین از قرار گرفتن مسیر سه راهی هرسین تا هرسین و نورآباد در اجرای طرح آزادراه شمال غرب به جنوب غرب خبر داد و گفت: دولت در برنامه دارد که این مسیر را در قالب اجرای طرح شمال غرب به جنوب غرب یعنی از بندر امام تا تبریز به یک آزادراه تبدیل کند که طرف های خارجی برای اجرای این طرح مشغول مذاکره هستند.

وی گفت: یکی از برنامه وزیر راه و شهرسازی ارتقای این محدوده به آزادراه است و همچنین یکی دیگر از مهمترین کارها در شهرستان هرسین اجرای طرح بزرگراه از هرسین تا نورآباد است و این موضوع در بودجه سال آینده دولت لحاظ شده است.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای اجرای طرح تصفیه خانه شهر هرسین گفت: با توجه به این مشکلات اجرای این طرح کاملاً متوقف شده بود اما خوشبختانه با تغییراتی که در مدیریت شرکت آب فاضلاب شهری استان صورت گرفت اجرای این طرح تسریع شده است و این طرح هم اکنون بیش از 70 درصد پیشرفت دارد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این طرح در تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر رازانی گفت: با بهره برداری از تصفیه خانه شهر هرسین علاوه به کمک به بهداشت محیط، آب مطمئنی نیز به باغات این شهرستان انتقال خواهد یافت.

وی همچنین از شروع اجرای طرح آبرسانی میان مدت به شهرستان هرسین خبر داد و گفت: در سفر رئیس جمهور محترم به استان مبلغ 60 میلیارد ریال به اجرای این طرح اختصاص یافت و بزودی کار این طرح شروع و مشکلات آبی این شهرستان برطرف خواهد شد.

مقام ارشد استان به اجرای طرح کریدور گردشگری بیستون تا طاق بستان اشاره کرد و گفت: بیستون یکی از ظرفیت های مهم گردشگری برای شهرستان هرسین است و برای اجرای طرح کریدور گردشگری بیستون تا طاق بستان اعتبارات خوبی را لحاظ کردیم که این مهم می تواند به توسعه بیش از پیش گردشگری این شهرستان کمک کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه از توافقات صورت گرفته برای فعالیت مستمر کارخانه کرپ ناز خبر داد و گفت: طی توافقات بعمل آمده با بانک ملت تلاش کردیم که روند فعالیت این کارخانه از تعطیلی و رکود فاصله بگیرد تا منجر به توسعه و رونق اقتصادی هر چه بیشتر منطقه شود.

دکتر رازانی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح توسعه فاز 2 پتروشیمی کرمانشاه خبر داد و گفت: اجرای این طرح بزرگ با سرمایه گذاری بیش از 220 میلیون دلار شروع خواهد شد که طی توافقات صورت گرفته با دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعتبارات ارزی و مالی این طرح از صندوق ذخیره ملی تامین خواهد شد که این طرح توسعه منجر به اشتغال هزاران نفر و همچنین توسعه بیش از پیش منطقه هرسین خواهد شد.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به تدوین سند توسعه شهرستان های استان گفت: بر اساس این سند تلاش و دقت شده تا پتانسیل ها، ظرفیت ها و چالش های مختص هر شهرستان مورد شناسایی قرار گیرد لذا برای هر شهرستانی نخسه ای ویژه تدوین شده و این سند برای شهرستان ها آماده توزیع است.

دکتر رازانی اظهار داشت: همچنین بر اساس این سند توسعه، مسیر توسعه شهرستان هرسین نیز مشخص شده است و با توجه به اقدامات انجام شده و در حال انجام در زمینه های زیرساختی و اقتصادی، بدون شک این شهرستان ظرف دو الی سه آینده چهره جدیدی به خود خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: در مجموع پروژه های بسیار مهم و تاثیرگذاری هم در استان و هم در شهرستان هرسین در حال انجام است که تمامی نقاط استان به ویژه شهرستان هرسین از آینده درخشانی برخوردار خواهند بود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار