68 مرکزبهداشتی و درمانی در قالب مرکز سلامت روستایی مازندران صبح امروزسه شنبه سوم اسفندماه با حضور وزیر بهداشت ،درمان و اموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۳۸۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸ 21 February 2017
ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که دولت تدبیر و امید برای ساخت این مراکز سلامت روستایی حدود 60 میلیارد ریال در قالب طرح تحول نظام سلامت اختصاص داده است.
دکتر قاسم جان بابایی روز سه شنبه در آئین افتتاح این مراکز افزود : با اجرای طرح تحول نظام سلامت 150 مرکز بهداشتی و درمانی در روستاهای این استان به بهره برداری رسید و حدود 80 مرکز جدید نیز در دست اجراست.
وی اضافه کرد : در مجموع دولت یازدهم در قالب طرح تحول نظام سلامت از سال 93 تاکنون افزون بر 6 هزار میلیارد ریال برای ساخت فضای بهداشتی و درمانی به مازندران اعتبار اختصاص داد.
قائم مقام استانی وزیر بهداشت و درمان اظهارداشت : همچنین دولت برای طرح هتلینگ و تجهیزات بیمارستانی نیز در سه سال اخیر حدود یک هزار میلیارد ریال به مازندران اختصاص داده است.
همزمان با سفر وزیر بهداشت و درمان به مازندران در مجموع 657 مرکز سلامت روستایی با اعتباری افزون بر 500 میلیارد ریال در 28 استان کشور و حوزه مدیریتی 47 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور به بهره برداری می رسد.
مازندران با 68 مرکز بهداشتی و درمانی بیشترین پروژه های افتتاحی را در این روز به خود اختصاص داده تا این ازدیاد پروژه های قابل افتتاح باعث استارت خوردن بهره برداری پروژه های بهداشتی و درمانی روستایی کشور از مازندران شود.
این خطه شمال کشور در مجموع در سطح کشور با داشتن یک هزار و 120 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی در سطح کشور رتبه اول را داراست.
مازندران سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 47 درصد از این جمعیت در 3 هزار روستا و مابقی در 58 شهر سکونت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار