استاندار مرکزی؛
تابناک مرکزی: زمانی قمی در رابطه با رونق اقتصاد گفت: ما علائم رونق در اقتصاد را می بینیم گرچه علاقمند هستیم علائم جدی تری ببینیم، 95 کارخانه بزرگ استان را رصد کردیم که بعد از توافق هسته ای این تعداد بین 20 تا 60 درصد یا افزایش تولید یا افزایش صادرات داشته اند.
کد خبر: ۳۸۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲ 18 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی بعدازظهر امروز در شورای اداری استان مرکزی که در استانداری برگزار شد با اشاره به این که علیرغم همه مشکلات پیش رو هنوز هم استان مرکزی نقش ملی و بزرگ تر از جغرافیای خود ایفا می‌کند اظهار داشت: تولید 16 میلیون لیتر بنزین مصرفی ایرانیان توسط پالایشگاه شازند نقشی بزرگ در اقتصاد است و استان مرکزی دارای متنوع ترین  محصولات پتروشیمی کشور است.

وی ادامه داد:  بسیاری از خوشه های صنعتی دیگر در سایر شهرستان های استان مرکزی ما را به یک قطب تولیدی موثر تبدیل کرده است که حراست از این جایگاه یک ضرورت قابل توجه است، مشکلات فراوانی پیش رو داریم اما باید داشته های خود را برجسته کنیم.

استاندار مرکزی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و قرار گرفتن واحد های تولیدی و اقتصاد در کانون توجه کشور تصریح کرد: همه مجموعه و ارکان دولت و غیر دولت بسیج شدند تا این فرمان را با همه امکانات در مسیر انجام قرار دهند و آن هم ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط معظم اله بود و از 6 فروردین سال جاری ستاد اقتصاد مقاومتی به یکی از واحدهای بزرگ تولیدی استان رفت و اولین جلسه را در آنجا تشکیل داد.

 زمانی قمی در رابطه با وام های اخذ شده توسط واحد های تولیدی تصریح کرد:به 950 واحد کوچک و متوسط استان حدود 675 میلیارد تومان وام داده شد و بلافاصله پس از اخذ وام توسط واحدها گروهی تشکیل دادیم که رصد کند اگر کارآفرینی در غیر مسیر خودش از وام استفاده کرده است مورد بازرسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: 151 واحد تولیدی که دچار مشکل بودند به چرخه تولید برگشتند، ما صاحب واحدهای بزرگی هستیم که این ها خوشه های صنعتی بزرگی را به دنبال خود دارند که مشکلاتی هم به دنبال خود دارند که حاد تر است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در حوزه تولید انرژی 1200 مگابایت برق در استان به 1 میلیارد دلار سرمایه گذاری داشته ایم که دو سه ماه آینده عملیات آن شروع خواهد شد.

وی افزود: ما از اوضاع قبل در حال خارج شدن هستیم و به بخشی از مشکلات فائق آمدیم، در کشور ما از 37 سال قبل تراز کشور ما مثبت نبوده است اما در این دولت صادرات بر واردات پیشی گرفته است.

زمانی قمی خاطر نشان کرد: در 11 ماه امسال 593 میلیون دلار واردات و 244  میلیون دلار است و صادرات ما 32 درصد رشد ارزشی داشت 29 درصد رشد وزنی و واردات ما 24 درصد رشد قیمتی و 57 درصد رشد وزنی داشته است که بالای 90 درصد واردات ما واردات مورد نیاز تولیدات ما است و واردات مصرفی و لوکسی نداشتیم.

 زمانی قمی در رابطه با رونق اقتصاد تصریح کرد: ما علائم رونق در اقتصاد را می بینیم گرچه علاقمند هستیم علائم جدی تری ببینیم، 95 کارخانه بزرگ  استان را رصد کردیم که بعد از توافق هسته ای این تعداد بین 20 تا 60 درصد توانسته اند یا افزایش تولید داشته باشند و یا افزایش صادرات و این نشان دهنده علائم مثبت است.

وی در آخر با اشاره به نزدیک شدن به آخر سال افزود: هیچ یتیمی نباید در آستانه نوروز گوشه ای باشد که کسی حال اورا نپرسیده باشد این 7000 یتیم باید بین دستگاه ها تقسیم شود و هر مدیر باید تعدادی را بپذیرد، استانداری 200-300 نفر را می‌پذیرد و دیگر دستگاه ها هم همچنین و نهار روز اول عید باید در کنار ایتام باشد و مدیران باید به این امر توجه کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار