تابناک مرکزی: فرمانده انتظامی شهرستان کمیجان ، با تبیین اثرات فراگیر امر به معروف و نهي از منکر در جامعه اسلامی، عمل به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را لازمه وجودی یک پلیس انقلابی و جهادی دانست.
کد خبر: ۳۸۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 18 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ" بهزاد فکوری" در شورای امر به معروف و نهي از منکر پلیس شهرستان کمیجان با تاكيد بر اثربخشي احياء فريضه هاي امر به معروف و نهي از منكر در ارتقاء‌ امنیت اجتماعی جامعه بيان داشت: به كارگيرى و نهادينه سازي امر به معروف و نهي از منكر در کالبد جامعه اسلامی ضمن صيانت و نگهداشت افراد جامعه از منکرات و ناهنجاری های گوناگون، بستر ساز یک نظارت همگانی در سطوح مختلف جامعه اسلامی است که افراد را به سوی رستگاری و سعادت ابدی رهنمون خواهد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کمیجان ادامه داد: يکي از مشکلات جهان در شرايط کنوني، عدم توجه به دو فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است که نتیجه این بی توجهی چیزی جز به وجود آمدن روحيه توحش در جهان امروزي و ظهور گروهای مختلف تکفیری و پایمال شدن حقوق اولیه انسان ها نیست.

سرهنگ فکوری امر به معروف و نهي از منکر را لازمه وجودی یک پلیس انقلابی و جهادي دانست و ادامه داد: تردیدی نیست که در یک جامعه اسلامی پلیس نیز باید عملکردی مبتنی بر اهداف دینی داشته و براساس آموزه های اسلامی، مسیر پیش روی خود را مشخص کند.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به شرایط آشفته جهان امروزي و بروز انواع تهدیدات جنگ نرم و ابزارهای مخرب پنهان و نیمه پنهان دشمنان در سطوح مختلف جوامع اسلامي،اگر اين فريضه ‏جدی گرفته نشود، یا به دایره های کوچک با شعاع کم محدود شود، به آرامی بى‏اعتنايى و سهل انگارى به ذهن افراد جوامع گوناگون اسلامي خطور كرده و در نتيجه، خرده فرهنگ¬های وارداتی با مقاصد وارداتی، جای فرهنگ¬های اصیل را می¬گیرد که نتیجه¬ای جز نفوذ تهاجم فرهنگي دشمنان وعدم استقلال جامعه در پی نخواهد داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان کمیجان تاکید کرد: همواره بايد ساختارهاي عملي و عقلي امر به معروف و نهي از منکر به افراد آموزش داده شود تا با اجرای صحيح و به هنگام آن، شاهد ارتقاء امنیت اجتماعی و زنده نگه داشتن قوانین اسلامی در بستر جامعه باشیم.

این مقام انتظامی یادآور شد: بی تردید دشمن همیشه ایام روحيه انقلابي ملت ايران را يك تهديدي عليه خود مي داند و براي از بين بردن اين روحيه از هيچ گونه فريب و نفوذي دريغ نخواهد كرد، پس بايد همواره در انجام وظایف خود هوشيار،انقلابي و جهادي عمل کرده و با ایمان راسخ خود دشمن را به شکست واداریم.

وي جايگاه امر به معروف و نهي از منكر را بسيار والا و مهم خواند و افزود: در اين مقوله تنها حرف زدن و امر و نهي کردن كلامي مشكلي را حل نخواهد کرد و همواره بايد در بستر عمل نیک خود، برای ديگران الگو بوده و سعی کنیم آنان را از گناه بازداشته و به سوي خوبي ها هدايت كنيم.

سرهنگ فکوری در پایان امنيت، انسجام، بقاي جامعه، وحدت، اجراي مطلوب احكام و دستورات الهي، برقراري عدالت اجتماعي، آباداني و سازندگي در جامعه، خير و سلامتي، قدرتمندي مومنان، تضعيف جبهه نفاق و شكوفايي اقتصادي را از مهمترين ثمره هاي احياء فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه اسلامی بر شمرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار