دادستان کل کشور؛
تابناک مرکزی: حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه تمامی مشکلات اقتصادی کشور متوجه تحریم ها نیست و بخشی به سیاست های غلط و مدیریت ها وابسته است گفت: راه نجات کشور از لحاظ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، و در پایان سال مسئولان باید به مردم گزارش دهند که که در رابطه با اقتصاد مقاوتی چه اقداماتی انجام داده اند.
کد خبر: ۳۸۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶ 18 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور بعد از ظهر امروز در شورای اداری استان مرکزی که در استانداری برگزار شد با اشاره به این که همه کسانی که در مسند قضا نشسته اند دارای مسئولیت زیادی هستند اظهار داشت: همه ما مسئول هستیم و باید این مسند را جایگاهی برای خدمت به مردم قرار دهیم و سعی کنیم از این فرصت استفاده کنیم همه ما به وظایف خود آشنا هستیم و مواضع را می‌بینیم و دشمن را می‌شناسیم و بر کسی از این مجموعه پوشیده نیست.

وی با توجه به حدیثی از امیرالمومنین (ع) افزود: نشانه مدیریت خوب برنامه ریزی خوب است، ما بعد از انقلاب برنامه داشتیم و دیگری عدم زیاده روی و ریخت و پاش است که ما در این زمینه بسیار نقص داریم و از زیاده روی ها اجتناب نمی‌کنیم، منشا بخشی از مشکلات اقتصادی ما ریخت و پاش های بی حساب و کتاب است.

منتظری ادامه داد: مشکلات زیادی در این بخش داریم همه مشکلات اقتصادی کشورمان را به پای تحریم و استکبار و انگلیس نگذاریم بلکه یک بخش قابل توجهی مربوط به خودمان است، کشوری که در تحریم است چرا باید بعضی از هزینه ها و خرج ها را داشته باشد؟ آمار 75 هزار دلاری داریم برای وارد کردن پف فیل! و همچنین اقلام سرسام آور بابت هزینه های ماشین های چند صد میلیونی و کالا هایی که هیچ ضرورتی برای زندگی مردم ندارد بلکه ضرر هم دارد.

دادستان کل کشور در رابطه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: بخشی از این کالاها با مجوز وارد می‌شود بخشی با قاچاق بخشی با دزدی و ... این در حالی است که ما نفت خود را با گرفتاری می‌فروشیم تا تبدیل به دلار شود و شرایط اقتصادی ما این باشد آیا خیانت به کشور، نظام و مردم نیست؟

وی ادامه داد: همه این ها هم به پای دولت ما نیست آن کسانی که به هر ترتیبی ارز را خارج می کنند و اجناس بنجل چینی وارد و قالب مردم را بیچاره  می‌کنند یکی از آسیب های بزرگی است که متوجه اقتصاد ما است همین مسئله قاچاق کالا و ارز است.

منتظری در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری چند سال است که فریاد می زند که راه نجات کشور از لحاظ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، و ابتدای سال فرمودند که از دولت مردان انتظار دارند در پایان سال به مردم گزارش دهند که که در رابطه با اقتصاد مقاوتی چه اقداماتی انجام داده اند.

وی خاطر نشان کرد: امور مالی از مهم ترین مسائل یک کشور است و پیشرفت و  یا نابودی یک کشور و جامعه به امور مالی، مدیران و برنامه ریزی ها بستگی دارد، اما الان بخشی از مدیریت مالی کشور ما به انحراف کشیده شده است وضعیت بانک های ما، گردش پولی ما خوب نیست این وضعیت شایسته جمهوری اسلامی نیست.

منتظری مردم را گله مند خواند و افزود: زمانی که رهبری صراحتا به مسئولین  می‌گوید که قدر مردم را بدانید مردم در 22 بهمن حضور حماسی از خود نشان دادند دین خود را ادا کردند و پشتیبانی خود را از نظام نشان دادند، اما این مردم گله مندند آن هم از مجموعه مدیریت ما.

وی حرکت روی مرز قانون را مهم برشمرد و بیان کرد: مهم ترین ملاک باید برای ما قانون باشد، مردم خوبی داریم مشکلات را تحمل می‌کنند و مدیران را حمایت می‌کنند اما به شرطی که ببینند مسئولان و مدیران دلسوز اند و قانون حرف اول و آخر را می‌زند.

دادستان کل کشور مجدد با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) تصریح کرد: دشمن را کوچک نشمریم از 34 قبل دشمن را دیدیم که چه رفتاری داشته است وقتی دشمن تجربه شده است دیگر به آن نباید اعتماد کرد، از آن طرف هم به مدیری که اعتماد داریم انگ خائن نزنیم و مچ نگیریم و بگذاریم کار کند.

وی افزود: در موضوع اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم، این استان استان صنعتی است و مشکلاتی هم دارد و باید برای حل مشکلات تدبیر شود، به طور مثال برای هپکو اقداماتی انجام شد حل اساسی نشده است اما تزریق مسکنی شد تا درمان شود و این نشان دهنده این است که اقداماتی صورت گرفته است، استان 3000 واحد صنعتی دارد و باید برای آن ها تدبیر شود.

منتظری خاطر نشان کرد: دفاع از حقوق عمومی و صیانت از حقوق عامه از وظایف من است و تا زمانی که  در این مسئولیت هستم خودم و دادستان ها را ملتزم میدانم در اجرای قانون دفاع از حقوق عامه کنند.

وی در پایان بیان کرد: یک عده گرسنه اند بعد بگوییم این مال مردم است بیایید بدزدید و ببرید این درست نیست، در این استان تعداد چاه های غیر مجاز زیاد است  و این تجاوز به حقوق عامه است پس چرا جلوی حفر چاه های غیر مجاز را نمی گیرید؟ چرا برخورد نمی کنید؟

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار