تابناک مرکزی: معاون سیاسی وزیرکشور با بیان اینکه «۲۹اردیبهشت‌ماه سه انتخابات را در کشور داریم» گفت: در انتخابات به جد به‌دنبال بی‌طرفی و بی‌غرضی هستیم.
کد خبر: ۳۷۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹ 16 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، علی اصغر احمدی در جلسه شورای اداری استان سمنان، بر لزوم رعایت قانون تاکید و اظهار کرد: به‌عنوان مسئول اجرایی انتخابات بر اساس نظر امام راحل میزان را رای ملت دانسته و باور داریم که رای ملت، حق‌الناس است و با اجرای مر قانون از آن حفاظت می‌کنیم.

وی بر ضرورت پرهیز از تهمت به افراد و جریان‌ها تاکید و تصریح کرد: احزاب باید بدانند که هم‌اکنون بهار احزاب است و می‌توانند براساس قانون در زمان قانونی به انتخابات وارد شده و تبلیغات کنند اما این تبلیغات نباید به تخریب و تهمت بیانجامد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه «وظیفه مراجع چهارگانه بیان سوابق افراد است و وظیفه‌ای فراتر از آن در انتخابات ندارند» افزود: مراجع چهارگانه باید بدانند که تصمیم‌گیری با هیات‌های اجرایی و نظارت است و به این حوزه‌ها وارد نشوند.

احمدی با انتقاد از حرمت‌شکنی‌ها در فضای سیاسی گفت: دولت به انتقاد سازنده باور عمیق داشته و از آن استقبال می‌کند اما برخی‌ها به بهانه نقد به تخریب دولت می‌پردازند و این زیبنده فعالان این بخش نیست.

وی بر لزوم هوشیاری همه فعالان سیاسی، احزاب، مسئولان و اقشار مختلف مردم تاکید کرد و افزود: منافقین و تکفیری‌ها همواره مترصد ضربه زدن به نظام و مردم هستند و دست از سر انقلاب ما برنمی‌دارند لذا در انتخابات باید با هوشیاری عمل کنیم.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه «در ایام نزدیک به انتخابات شایعه‌سازی و تهمت زیادتر می‌شود» از گروه‌ها و احزاب خواست که به‌منظور ضربه‌زدن به رقبای سیاسی خود به مطالبات مردمی دامن نزنند.

برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره رئیس‌جمهوری در ایران و 140 کشور جهان

احمدی با بیان اینکه «29 اردیبهشت سه انتخابات همزمان در کشور داریم» گفت: نخست انتخابات ریاست‌جمهوری است که دارای یک حوزه در سطح کشور است و دیگری انتخابات شوراهای شهر و روستاست که در هر کدام از شهرها و روستاهای کشور دارای یک حوزه است و سومین نیز انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس برای سه کرسی و در سه حوزه انتخابیه کشور است که دو حوزه آن در استان آذربایجان شرقی و یکی نیز در استان هرمزگان است.

وی با اشاره به اهمیت و گستردگی انتخابات رئیس‌جمهوری گفت: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر شهرها و روستاهای ایران و 140 کشور جهان که ایرانیان در آنجا سکونت دارند برگزار می‌شود.

معاون وزیر کشور به برخی تفاوت‌ها در انتخابات اشاره و با بیان اینکه «در انتخابات شوراها صندوق‌ها الزاما باید ثابت باشند» خاطرنشان کرد: در انتخابات شوراهای شهر و روستا همه صندوق‌ها ثابت هستند و صندوق سیار نخواهیم داشت اما در انتخابات رئیس‌جمهوری صندوق‌های سیار برای برخی روستاهای نزدیک به‌هم و کم‌جمعیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعداد شعب اخذ رای شوراها حدود 65 هزار و در ریاست‌جمهوری حدود 55 هزار شعبه هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به تعداد شعب اخذ رای در دو انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری اضافه کرد: تعداد شعب اخذ رای در انتخابات شوراها حدود 65 هزار و در ریاست‌جمهوری حدود 55 هزار شعبه اخذ رای هستند.

وی با بیان اینکه «نظارت بر انتخابات شوراها با مجلس و در ریاست‌جمهوری با شورای نگهبان است» خاطرنشان کرد: در همین راستا ستاد انتخابات کشور حداکثر هماهنگی و تعامل را با مجلس و شورای نگهبان دارد.

احمدی با اذعان به اینکه «به‌دنبال اجرای مر قانون هستیم» گفت: اجرای مر قانون نه‌تنها وظیفه اجرایی که تکلیف ما نیز هست لذا به‌هیچ عنوان از قانون عدول نخواهیم کرد.

وی بر لزوم رعایت قانون در همه بخش‌های انتخابات از برگزاری سخنرانی‌ها و تبلیغات تا اخذ رای تاکید و به مسئولان استان توصیه کرد: از امکانات بیت‌المال در زمان انتخابات له و علیه کسی استفاده نشود.

احمدی به نقش مهم امنیت در انتخابات اشاره و عنوان کرد: به لطف خداوند امروز ایران از امنیت حداکثری برخوردار است.

وی ادامه داد: مهمترین پارامتر بعد از مشارکت مردمی در انتخابات، تامین امنیت انتخابات؛ امنیت عمومی مردم و امنیت شعبات اخذ رای تا امنیت روانی مردم است.

معاون سیاسی وزارت کشور امنیت روانی را مهم خواند و تصریح کرد: اگر امنیت روانی وجود داشته باشد اعتماد و اطمینان مردم به انتخابات نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار