فرمانده انتظامی استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: فرمانده انتظامی استان مرکزی با تیین نقش آموزه های دینی و مدیریت بهینه و هوشمند مدیران در روند مطلوب سلامت اداری مجموعه تحت امر، پيشگيري از جرايم کارکنان و ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان را ارمغان نظارت های راهبردی پلیس دانست.
کد خبر: ۳۷۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 15 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سردار "کيومرث عزيزي" در قرارگاه جهادي صيانت از كاركنان و سلامت اداري فرماندهي انتظامي استان مركزي بر ضرورت حفاظت و حراست از نيروي انساني به عنوان سرمايه ارزشمند هر سازمان تاكيد و بيان کرد: اين موضوع در سازمان بزرگ نيروي انتظامي كه كاركنان آن ارتباط مستقيم و مستمر با مردم دارند در صدر برنامه هاي محوري پليس قرار داشته و بي ترديد همواره بايد توسط فرماندهان با جديت تمام پيگيري شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بهره گيري از اخلاق و منش اسلامي و انساني در برخورد با کارکنان تحت امر را تکليفي مهم براي فرماندهان و مديران انتظامي تلقي کرد و گفت: نيروي انساني مهم ترين سرمايه يک سازمان است و براي حفظ و صيانت از آن نبايد از هيچ کوششي فروگذاري کرد.

وی یادآور شد: ريشه بسياري از جرايم سازماني در نظارت و کنترل ضعيف سازماني است و بايد تلاش کرد حساسيت مسئولان انتظامي را در اين زمينه بالا برد.

سردار عزيزي عدم به کارگيري دانش و بينش عميق نسبت به مسائل فردي و اجتماعي را زمينه ساز بسياري از مشکلات و حوادث در انجام ماموريت هاي پليس بر شمرد و بر استفاده بهينه از دانش هاي بنيادين و نوين در بستر ماموريت هاي مختلف پليس و تحقق ارتقاء امنيت اجتماعي شهروندان و کسب رضايت هرچه بيشترآنان تاکيد کرد.

وي با تییین نقش آموزهای دینی و مدیریت بهینه و هوشمند مدیران در روند مطلوب سلامت اداری مجموعه تحت امر،پيشگيري از جرايم کارکنان و ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان را ارمغان نظارتهای راهبردی پلیس دانست و ادامه داد: پلیس بر آن است که همواره آموزش هاي کاربردي و نظارت های راهبردی ، پيشگيري از جرايم کارکنان و ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وي خاطر نشان کرد: گرچه پليس استان با فعال تر کردن تيم هاي نظارتي و سامانه هاي ارتباطي 197 و هدفمند كردن کلاس‌های آگاه‌سازی مختلف، به دنبال تحقق بيشتر چتر نظارتي خود است، اما بي ترديد همواره بر این باور است که خودکنترلي در بين كاركنان، تأثیر بسيار بهتري در صيانت از سازمان و آنان خواهد داشت و اثرات و تبعات منفي را به حداقل خواهد رساند .

سردار عزیزی در ادامه مديريت دانش را در فرايند انجام مطلوب ماموريت هاي پليس حائز اهميت خواند و گفت: مديريت دانش در ناجا ضمن شناسايي، كسب، ساماندهي و ذخيره سازي و انتقال دانش مناسب به منظور بهبود و تغيير آگاهي و عملكرد كاركنان در سطوح مختلف سازمان، صيانت و افزايش بهره‌وری فردي و جمعي آنان را به همراه دارد.

فرمانده انتظامي استان مركزي با يادآوري توجه به نظم و انضباط فردي و جمعي كاركنان انتظامي استان اظهار داشت:‌ نيروي انتظامي كه نقطه اتكاي مردم و حافظ حرمت عمومي است، بايد نماد نظم و انضباط در همه ابعاد باشد،‌چون تنها در سايه نظم همه بعدي است كه مي توان وظيفه دفاع از امنيت و حقوق مردمي را به شايستگي اجرا كرد.

عزیزی اظهار داشت: بی ترید ريشه بسياري از مشکلات سازمانی، شتابزدگی و عدم برنامه ریزی مناسب سازماني است که در بستر یک فرهنگ جهادی و با تلاش مضائف و شناسایی نقاط ضعف می توان بسیاری از مشکلات پیش رو را حل کرده و توان عملیاتی پلیس در انجام ماموریت های مختلف را بهبود بخشيد.

وي نقش مديران سازمان را در امر پيشگيري بسيار حائز اهميت دانسته و افزود: نگاه دقيق فرمانده يا مدير به محيط، اولين راهكار براي پيشگيري از بروز آسیب‌ها و تهديدات بوده و چنانچه به مسئله جرم و مجرم نگاه عميق، كالبد شكافانه و حكيمانه شود قطعاً توفيقات بيشتري كسب خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی به تبيين برخي راهكارها در افزايش ايمني در انجام ماموريت ها اشاره و عنوان داشت: همواره باید پیش از انجام ماموریت های حساس، برآوردهای لازم اطلاعاتی و انتظامی انجام پذيرفته و با رعايت نكات ايمني و حفاظتي از تمامي ظرفیت های موجود در انجام بهينه ماموریت ها استفاده كرد.

سردارعزیزی با واکاوی مهم ترين عوامل تاثيرگذار در حوزه سلامت اداري بیان داشت: تقویت مولفه های ارزشي، پاسخگويي، كنترل، نظارت و بازخوردگيري، نهادينه سازي فرهنگ نقد پذيري، صرفه جويي، توجه به عوامل ساختاري، مشورت،‌بهره گيري از نقش تاثيرگذار فرهيختگان سازماني،آموزش، رعايت شايسته سالاري ، وضعيت معيشتي و ... را به عنوان بخشی از مهم ترين عوامل زیربنایی سلامت اداری برشمرد.

وي در پایان با تاکید بر ارتقاء شاخصه هاي مديريتي پليس روز آمد در جامعه مديريت هوشمند را كار آمدترين اصل در پيشبرد اصول سازماني عنوان و خاطر نشان کرد: لازم است با مدیریت کار آمد در راستای رفع نواقص و معایب تلاشی مضاعف صورت پذیرد و ضمن پیش بینی راهکارهای مناسب در راستای عمل به آن نظارت دقیق صورت پذیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار