مديرکل سازمان هواشناسي؛
تابناک مرکزی: مديرکل پيش بيني و هشدار سازمان هواشناسي ضمن اشاره به کاهش دما در کل کشور بيان کرد: شدت بارش برف باران در برخي مناطق کشور بيشتر است.
کد خبر: ۳۷۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷ 15 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، احد وظيفه گفت: روز چهارشنبه بارش در جنوب و برخي مناطق شرق وجنوب شرق، شمال غرب و سواحل غربي درياي خزر ادامه خواهد داشت و با ورود سامانه بارشي جديد بارش در جنوب تقويت شده و به تدريج به دامنه هاي زاگرس مرکزي و جنوبي و جنوب غرب کشور گسترش مي يابد، همچنين شدت بارش روز چهارشنبه در استان هاي کردستان، شمال کرمانشاه، شمال زنجان به شکل برف و در کهکيلويه و بوير احمد، بوشهر، فارس و نيمه غربي کرمان و هرمزگان به شکل رگبار باران گاهي همراه با رعد و برق و وزش باد شديد خواهد بود.

وي با بيان اينکه روز پنجشنبه سامانه بارشي در جنوب، جنوب شرق، شرق، شمال شرق، سواحل درياي خزر، ارتفاعات زاگرس فعال بوده و به صورت پراکنده در شمال غرب و غرب کشور سبب بارش برف مي شود افزود: در اين روز شدت بارش در استان هاي فارس، نيمه جنوبي کهکيلويه و بوير احمد، بوشهر، نيمه غربي هرمزگان و کرمان بصورت رگبار باران و گاهي رعد وبرق و وزش باد شديد و در برخي مناطق خراسان شمالي و خراسان رضوي، بصورت برف خواهد بود، همچنين از بعدازظهر پنجشنبه با نفوذ جريانات سرد شمالي به سواحل درياي خزر ضمن کاهش دما در استان هاي واقع در سواحل شمالي و شمال غرب کشور، بارش در اين مناطق شدت خواهد يافت، درياي خزر نيز از اواخر وقت روز پنجشنبه و طي روز جمعه مواج مي شود.

وظيفه ادامه داد: روز جمعه بارش در کل کشور ادامه داشته و شدت بارش ها در اين روز در استانهاي فارس، نيمه جنوبي کهکيلويه و بوير احمد، بوشهر، نيمه غربي هرمزگان و کرمان بصورت رگبار باران و گاهي رعد وبرق و وزش باد شديد و در برخي مناطق خراسان شمالي، خراسان رضوي، گيلان، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات استان کرمان بصورت برف خواهد بود.

مديرکل پيش بيني و هشدار سازمان هواشناسي اظهار کرد: از روز جمعه تا يکشنبه در کل کشور کاهش محسوس دما خواهيم داشت، همچنين طي همين مدت به سبب وزش باد شديد در برخي نقاط جنوب شرق کشور پديده گردوخاک پيش بيني مي شود. طي روزهاي جمعه و شنبه وزش باد در نيمه شرقي کشور تشديد مي شود که سبب کولاک برف در برخي نقاط شمال شرق و ارتفاعات شرقي کشور مي شود. سيستم بارشي تا ظهر روز شنبه در اغلب مناطق کشور فعال بوده و به تدريج از اواخر روز شنبه از مرزهاي شرقي کشور خارج مي شود.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار