رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اختصاص اعتبار برای خرید یک دستگاه آنژیوگرافی و استقرار ان در یکی از مراکز درمانی استان ایلام موافقت کرد.
کد خبر: ۳۷۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 15 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر علی دل پیشه در نشست ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت استان اظهار کرد: این دستگاه در قالب طرح تحول سلامت به عنوان یکی از موفق ترین طرح های دولت تدبیر و امید به دانشگاه علوم پزشکی ایلام اختصاص یافته است.
 
وی افزود: دستگاه آنژیوگرافی اختصاص یافته به استان پس از تفکیک بخش زنان و انتقال بخش‌های مربوط به زنان و زایمان به بیمارستان آیت الله طالقانی در سال آینده، در بیمارستان شهید مصطفی خمینی نصب و راه اندازی می شود.
 
 
دکتر دل پیشه یادآور شد: استقرار این دستگاه بخشی از نیاز و مطالبه مردم را در خصوص ضرورت فعالیت های مربوط به آنژیو تامین می کند.
 
وی همچنین از سفر وزیر بهداشت و درمان در آینده نزدیک به استان ایلام خبر داد و گفت: با سفر وزیر بهداشت به استان افتتاح طرح های متعددی در حوزه زیر ساخت های بهداشتی، درمانی و آموزشی صورت می گیرد.
 
در ادامه این نشست که در سالن نشست های دانشگاه علوم پزشکی ایلام با حضور معاونان درمان، بهداشت، غذا و دارو، توسعه مدیریت و منابع انسانی، مدیران ستادی، برخی از روسای شبکه های شهرستانی برگزار شد افراد حاضر در نشست به بیان گزارشی از حوزه کاری خود و راهکارهایی برای رفع چالش‌ها و بهبود ارائه خدمات به مردم در طرح تحول نظام سلامت پرداختنبه گزارش ایرنا، در قالب طرح تحول سلامت از 2 سال گذشته تاکنون حدود 400 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی مدرن هزینه شده که مهمترین آنها خرید یک دستگاه ام آر آی، چهار دستگاه سی تی اسکن است ضمن اینکه مراکز درمانی استان مجهز به دستگاه رادیولوژی دیجیتال شده اند.
 
164 هزار و 833 مورد بستری، 107 هزار و 894 عمل جراحی، افزون بر سه میلیون و 407 هزار ویزیت و 11 هزار و 568 مورد زایمان طبیعی نیز با همکاری 193 پزشک عمومی و متخصص تمام وقت در قالب طرح تحول سلامت در این استان انجام شده است.
 
دریافت خدمات انژیو گرافی و انژیو پلاست از مطالبات جدی اهالی استان 600 هزار نفری ایلام در بخش درمان محسوب می شود.
 
دانشنامه های اینترنتی ژیوگرافی یا انژیو گرافیک را عنوان کرده اند که طی ان متخصص قلب و عروق با تزریق ماده رنگی به عروق خونی جریان خون را بررسی می کند.
 
آنژیوگرافی به عنوان روشی برای آزمون تشخیصی رگ های خونی، برای تشخیص بیماری عروق محیطی، بیماری عروق کرونر، نارسایی وریدی و عمق ترومبوز وریدی انجام می گیرد. /م
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار