معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد:
از زمان آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون 40 هزار و 251 زایمان طبیعی در قالب این طرح در این استان قم انجام شده است. تا آذرماه سال جاری 11 هزار و 524 مورد سزارین و 10 هزار و 957 مورد زایمان طبیعی انجام شده است.
کد خبر: ۳۷۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 14 February 2017
به گزارش تابناک قم، محمد رضا مظفری طی گفت وگویی با بیان مطلب فوق گفت: ترویج زایمان طبیعی بخشی از طرح تحول سلامت بود که براساس آن کلیه خدماتی که مادر دریافت می‌کند در بیمارستان‌های دولتی کاملاً رایگان است. 

وی با بیان اینکه از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون، 50 درصد زایمان‌ها در زایشگاه‌های استان قم طبیعی انجام می‌شود، اضافه کرد: قبل از اجرای طرح تحول به طور میانگین در مراکز درمانی دولتی و خصوصی 72 درصد زایمان‌ها سزارین بود، ولی در حال حاضر این عدد بین 49 تا 51 درصد است. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: تا آذرماه سال جاری 22 هزار و 481 زایمان در هفت زایشگاه و بیمارستان‌های استان انجام شده که 11 هزار و 524 مورد سزارین و 10 هزار و 957 مورد طبیعی انجام شده است. 

مظفری خاطرنشان کرد: در سال 94، 15 هزار و 197 مورد از زایمان‌ها به صورت طبیعی و 15 هزار و 140 مورد نیز به صورت سزارین بوده است. 

وی ادامه داد: درسال 93 نیز 14 هزار و 97 مورد از زایمان‌ها به صورت طبیعی و 14 هزار و 351 مورد نیز به صورت سزارین انجام شده است. 

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی قم، زایشگاه‌های ایزدی و حضرت زهرا(س) و بیمارستان‌های ولی عصر(عج)، امام رضا(ع) و شهید بهشتی از جمله مراکز درمانی هستند که زایمان‌های طبیعی به صورت رایگان در آن‌ها انجام می‌شود. 

طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 با هفت طرح و برنامه جامع شامل کاهش پرداختی مردم، ارتقاء کیفیت ویزیت، ترویج ازدواج طبیعی، مقیم کردن پزشکان متخصص، ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌ها، اورژانس هوایی و پرداخت مبتنی بر عملکرد آغاز شد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار