تابناک مرکزی: سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی معتقد است در بررسی صلاحیت کاندیداها باید تاثیر منفی تبلغات زودهنگام را لحاظ کرد.
کد خبر: ۳۷۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 12 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها، اظهار داشت: این موضوع در سیاست های کلی انتخابات مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته و امری واجب است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اهمیت موضوع شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها از این جهت است که مشاهده می کنیم در انتخابات ریاست جمهوری چه هزینه‌های گزافی انجام می‌شود و باید مشخص شود یک کاندیدا از کجا این هزینه‌ها را تامین می‌کند.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است میزان هزینه‌هایی که کاندیداها انجام می‌دهند را مشخص کنیم، ادامه داد: در برخی از بولتن‌ها آمده بود که یکی از کاندیداهای انتخابات برای هزینه‌های تبلیغاتی خود از شیوخ کشورهای خلیج فارس، هزینه‌های تبلیغاتی خود را دریافت کرده است.

نوروزی با بیان اینکه در این خصوص مصاحبه‌ای را انجام دادم و آن کاندیدا به من گفت، من از شیوخ کشورهای حوزه خلیج فارس پول نگرفته‌ام، بلکه پسر عموهای من در این کشورها فعالیت اقتصادی دارند و من از آن‌ها پول دریافت کرده‌ام، متذکر شد: این ظلمی است که یک کاندیدایی از تاجران کشورهای دیگر تحت هر عنوانی پول دریافت کند.

وی افزود: در رابطه با انتخابات شوراهای شهر گفته می‌شود که برخی از کاندیداها به دنبال این هستند تا 3 میلیارد هزینه کنند، مگر در شورا چه خبر است که این میزان هزینه شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت اطلاعات، سپاه، فرمانداری‌ها، هیئت‌های اجرائی و هیئت‌های نظارت باید این موضوعات را کنترل کنند، در بررسی صلاحیت کاندیداها باید تاثیر منفی تبلغات زودهنگام را لحاظ کرد.

نوروزی بیان کرد: دولت باید لایحه را ارائه می‌کرد که آن را تهیه نکرد و نمایندگان نیز در این بخش تعلل کردند، اما از این پس همه مسئولان باید نسبت به تبلیغات زود هنگام و هزینه‌های فراوان تذکر بدهند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار