عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛
تابناک مرکزی: باهنر در جمع راهپیمایان 22 بهمن شهر اراک با بیان اینکه امنیت امروز ما مرهون بصیرت و هوش سرشار مقام معظم رهبری است گفت: اگر دست و پایی به کشور ما دراز شود قطعا به کشور خودش بر نمی گردد و قطع خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 10 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بین اجتماع راهپیمایان 22 بهمن در مصلی بیت المقدس اراک گفت: امنیت امروز ما مرهون بصیرت و هوش سرشار مقام معظم رهبری است که بسیاری از مشکلات را سال ها قبل که به ما برسد می فهمد و متوجه می شود و تدارک می بیند، و سربازان گمنامان ما بسیار قدرتمند اند و تمام اقتدار و توانایی ما برای حفظ استقلال، آزادی و توانمندی های خودمان است و اگر دست و پایی به کشور ما دراز شود قطعا به کشور خودش بر نمی گردد و قطع خواهد شد.

باهنر با اشاره به نزدیکی عمر انقلاب به 40 سال اظهار داشت: 40 سالگی سال بلوغ و به نتیجه رسیدن است و الان 38 سال از عمر انقلاب گذشته است، امروز تاریخ، نسل امروز و دیروز باید چشمان خود را باز کند و ببیند سربازان امام چه کرده اند.

وی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی یکی از قدرت های غیر قابل تعرض در منطقه شناخته شده است و امروز که بیش از 50 سال از آغاز نهضت امام می گذرد اسلام و اسلام خواهان و استکبار ستیزان در جهان غوغا می کنند.

باهنر تصریح کرد: در نظام مقدس اسلامی در مدت این 38 سال ملت بزرگ ما در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، پیشرفت و ... بسیار خوب درخشید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تفاوت جایگاه فعلی کشور و زمان گذشته پرداخت و خاطر نشان کرد: نسل سوم باید بداند که کجا بودیم و الان کجا هستیم ما در آن زمان حتی برای خرید سنجاق قفلی باید به دنبال ورژن خارجی آن می رفتیم اما حال در فناوری های نو  در نانو تکنولوژی، هسته ای و .... رتبه های بسیار خوبی داریم.

باهنر ادامه داد: تمام جنجال هایی که دنیا خلق کرد برای هسته ای شدن ما و مسئله را حقوقی و امنیتی کرد به این دلیل بود که می گفتند اگر بخواهیم بمب هسته ای بسازیم نقطه گریزشان 1 ماه است و درست هم می گفتند.

وی افزود: آن ها فقط درک نکرده بودند که مرجع عالی قدر ما رهبر ما اعلام میکند سلاح کشتار جمعی حرام است باید بفهمند که مقدمات آن هم حرام است، ما اورانیوم را هیچ زمانی برای بمب هسته ای غنی نکرده ایم، نمی کنیم و نخواهیم کرد اما اورانیوم را می توانیم در حد اعلای درجه خودش غنی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: دشمن میداند نقطه گریز به چه معنا است یعنی اگر یک لحظه تصمیم گرفته شود که ما به بمب هسته ای برسیم فرصت مورد نیاز یک ماه است، برجام و مذاکرات و صحبت ها باعث شد قبول کنیم ما که نمی خواهیم بمب بسازیم پس نقطه گریز ما یک سال بشود.

وی ادامه داد: سن متوسط دانشمندان هسته ای ما 40 سال است در حالی که سن متوسط دانشمندان هسته ای اروپا 60 سال است اما همین دانشمندان هسته ای که بالا ترین آی کیو کشور اند مانند یک بسیجی جان بر کف شبانه روز را از هم تشخیص ندادند تا ما را به آن نقطه ای رساندند که جهان مجبور مذاکره با ما شود.

باهنر تصریح کرد: اوایل انقلاب پزشک های عمومی ما غالبا افغانی، فیلیپینی، بنگلادشی و ... بودند نه در اراک و روستا ها بلکه در تهران هم همین وضع بود اما حال وضع صورت دیگری دارد که حتی ما پزشکان فارغ التحصیلی داریم که بیکار اند.

وی ادامه داد: اوایل انقلاب جمعیت دانشجوی کشور 200 هزار نفر بود اما الان این جمعیت 4 میلیون نفر است و فردی با تحصیلات دیپلم وجود ندارد که نتواند به دانشگاه راه پیدا کند و پشت در دانشگاه بماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقایسه وضعیت حال و گذشته بیان کرد: ما در آن زمان توانایی ساخت ساده ترین امکانات صنعتی را هم نداشتیم اما در حال حاضر توانایی بسیار بالایی در این موضوع و در زمینه پزشکی داریم.

وی در رابطه با وضعیت منطقه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با داشتن انواع و اقسام اقوام، ملیت ها و مذاهب گوناگون در یک منطقه بسیار ناامن ایران اسلامی تبدیل شده است به یک جزیره امن اگر داعش، النصره و ... می توانستند یک ترقه در کشور بیاندازند جایزه می گرفتند.

وی ادامه داد: امنیت امروز ما مرهون بصیرت و هوش سرشار مقام معظم رهبری است که بسیاری از مشکلات را سال ها قبل که به ما برسد می فهمد و متوجه می شود و تدارک می بیند، و سربازان گمنامان ما بسیار قدرتمند اند و تمام اقتدار و توانایی ما برای حفظ استقلال، آزادی و توانمندی های خودمان است و اگر دست و پایی به کشور ما دراز شود قطعا به کشور خودش بر نمی گردد و قطع خواهد شد.

وی در پاسخ برخی جوانان که می‌گویند آیا رفاه بهتر شده است یا بدتر بیان کرد:  ما الان روستای بالای 20 خانوار بدون آب و برق نداریم که البته امروز روستایی ها طلبکار هم هستند که حق دارند، وضعیت گسترش رفاه به صورت جهشی و پلکانی صورت گرفته است در اوایل انقلاب جامعه ایران اسلامی در حوزه بهداشت و درمان در وضعیتی قرار داشت که از هر هزار نوزاد متولد شده 72 نوزاد تا قبل از یک سالگی فوت می‌شد که امروزه این رقم به 17 نوزاد کاهش پیدا کرده است، به‌گونه‌ای که امروزه مقام کشور ایران در حوزه بهداشت و درمان به رتبه سوم در جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در بعضی از بخش ها گرفتاری جدی داریم برای این که در اقتصاد توانمند شویم و برای این که در مقابل هجمه های طبیعی و مصنوعی استکبار پیروز شویم تنها راه آن اقتصاد مقاومتی است، امروز بیکاری بسیاری از خانواده ها را اذیت می‌کند و به همین دلیل ازدواج بسیاری به تاخیر افتاده است و بسیاری هم کار دارند اما حقوق دریافت نکرده اند که این ها تماما گرفتاری مملکت ما است این مسائل باید حل شود دیواره های علم و رفاه را جلو رفتیم اما بعضی جاها گرفتاری داریم و می لنگیم، اما هنوز برخی از ما نسخه شفا بخش اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار نداده ایم نه دولت نه مجلس و نه بخش های دیگر.

وی تصریح کرد: مردم باید رونق و عبور از رکود را حس کنند اما رونق هم که باشد نیمی از فارغ التحصیلان معلوم نیست که شغل به دست آوردند زیرا خیلی از رشته ها به درد سواد و دلشان و دینشان میخورد اما به درد پول درآوردن نمیخورد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خسروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
باهنر مردی برای همه دولت‌ها. وحامی همه باندها وجریانات سیاسی. که البته همه باندها وجریانات سیاسی هم کمکش میکنند ودوستش دارند.این یعنی چی؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار