تابناک مرکزی: معاون اجتماعی فرماندهي انتظامي استان گفت: نقش رسانه ها در توسعه ارتقاء امنيت اجتماعي اثر بخش و غیر قابل انکار است .
کد خبر: ۳۷۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 08 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "محمود خلجی" در جمع كارشناسان اجتماعي پليس استان مرکزی با اشاره به نقش برجسته رسانه ها در انتقال مطالبات مردم به پلیس و بازتاب اقدامات پلیس در جامعه افزود: رسانه ها نقش موثری در برقراری و ارتقاء امنیت اجتماعی بر عهده دارند و باید از ظرفيت های این بخش در افزايش امنيت اجتماعي استفاده شود.

وی با بیان اینکه انتشار اخبار و اقدامات پلیس در جامعه حساسیت های فراوانی دارد اظهار داشت: رسانه های جمعی و گروهی با انتشار به موقع، دقیق و صحیح اخبار و حوادث نقش بسزایی در پیشگیری از معضلات اجتماعی و ارتقای احساس امنیت در جامعه دارند که در رويكرد اجرايي پليس، رسانه ها از جايگاه ويژه اي در حفظ و ثبات امنيت و افزايش آگاهي مردم برخوردار هستند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: پلیس بر اساس احساس نیاز جامعه، اطلاعات و اخبار را از حوادث و مسایل مختلف استان را با همکاری رسانه ها به مردم اطلاع رسانی و منتقل می کند که مردم نیز باید در مواقع مختلف با آگاهی و هوشیاری فضای جامعه را مدیریت کنند و تحت تاثیر شایعات قرار نگیرند.

خلجی گفت: بر این اساس و با توجه به حساسیت اطلاع رسانی، نیروی انتظامی به دنبال تقویت زمینه‌های پیوند رسانه ها با نظم و امنیت عمومی، بسط و گسترش تعامل هدفمند ناجا و رسانه‌ ها و تقویت سهم رسانه‌ها در پیشگیری اجتماعی است و تلاش می کنیم با همکاری و تعامل با رسانه ها بتوانیم توانمندی های پلیس و مشارکت مردم را در بالابردن احساس امنیت عمومی در جامعه نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: رویکرد ما در حوزه اجتماعی استان پیگیری و اجرای مطالبه و نیازهای مردمی در حوزه های اجتماعی است که در این زمینه پلیس طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را به عنوان یکی از مطالبات بحق و جدی مردم استان با جدیت دنبال می کند.

معاون اجتماعی فرماندهي استان مرکزی افزود: در زمان حاضر رسانه ها دارای قدرت قابل توجهی بوده و با نظر به اوضاع کنونی کشور و اینکه دشمنان با تلاش در جهت تبلیغات منفی درصدد ضربه به نظام جمهوری اسلامی هستند بایستی فعالیت در حوزه خبری و اطلاع رسانی را مضاعف کرد.

خلجی در پایان با بیان اینکه نیروی انتظامی تعامل خوبی با اصحاب رسانه دارد و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از ظرفیت ها و توانمندی های این بخش در جهت ارتقاء امنیت اجتماعی در بخش های محتلف استفاده کند خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه های و شبکه های اجتماعی در راستای آگاهي بخشي و هدایت افکار عمومی گام می ارزنده در اطلاع رسانی به موقع در جامعه به شمار می رود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار