یادداشت؛
تابناک مرکزی: با وجود تاکیدات رهبر انقلاب مبني بر حضور جوانان انقلابي دانشجو، به عنوان سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه برخی مسئولان استان در جلسات خود دانشجویان انقلابی را با الفاظ تندرو، افراطي و تخريب كننده كه فكر مي كنند مصون از گناه هستند خطاب می کنند.
کد خبر: ۳۷۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳ 05 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی، بنابر فرمايشات مقام معظم رهبري امام خامنه اي اولين فريضه دانشجويي عبارت است از آرمان خواهي كه مخالف محافظه كاري است و به معنی نگاه داشتن به واقعيت ها و شناختن درست آن ها است تا در مسیر ايجاد جامعه و تمدن اسلامي به جهت احياي تفكر اسلام ناب محمدی با واقعيت های سلبي مقابله و مبارزه شود.

آرمان دیگر اما عبارت است از  اعتماد به نفس، كه بایستی دنبال تفکر اعتماد به نفس ملی و اعتقاد به قدرت و توانایی ملی بود و به ‌عنوان یک آرمان لازم است تعقیب شود. همچنین از عدالت خواهي به عنوان مسئله مهمي میتوان یاد کرد که در قالب سبك زندگي اسلامي به عنوان یک فریضه برای دانشجویان در نظر گرفته می شود.

رهبر انقلاب مسئوليت دانشجويانی که عضو تشكل های دانشجویی هستند را فراتر از وظایف ديگر دانشجويان بر شمرده است و با اشاره به پيچيدگي و چندلايه بودن اوضاع سياسي كنوني فرموده اند: "دهه اول انقلاب و دوران جنگ تحميلي، مقابله با دشمن وظيفه ای روشن و براي عموم قابل درك بود اما امروز در هم تنيدگي مسائل مختلف فرهنگي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و امنيتي اوضاع كاملاً پيچيده اي را ايجاد كرده است و لازمه مواجهه با اين شرايط داشتن چشماني باز و دقت عقل و تدبيراست."

به همين منظور در راستاي فرمايشات معظم له مبني بر حضور جوانان انقلابي دانشجو، به عنوان سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه، در استان مرکزی بیش از 30 بار دانشجويان انقلابي بر اساس ارزش هاي انقلاب و توصيه هاي مقام معظم رهبري در جهت مطالبه گري مردم فارغ از هرگونه ملاحظات سياسي و حزبي كه مسئولان و مديران در قبال يكديگر دارند به ایراد سخنرانی پرداخته اند.

اما اين سخنراني ها كه در راستاي ارزش هاي انقلاب و فرمايشات مقام معظم رهبري انجام شده است با موضع گيري از سوی برخی مسئولان استان روبرو شده است در جلسات خود دانشجویان انقلابی را با الفاظ تندرو، افراطي و تخريب كننده كه فكر مي كنند مصون از گناه هستند خطاب می کنند كه هرجا تريبون به دست می گيرند شروع به تخريب دولت مي كنند تا از ثواب و اجر بيشتري بهره ببرند.

این در حالی است که رهبر انقلاب خطاب به مسئولان و وزرا فرموده است: " به هيچ وجهه نگذاريد كساني كه كليدهاي كار دستشان است بر تشكل هاي انقلابي و اسلامي سخت گيري كنند زيرا اين ها هم حرف هاي ما را ميخواهند بزنند و بايد عملي كنند حرفها را. تشكلهاي دانشجويي، انقلابي و اسلامي به خصوص روي تشكل هاي انقلابي من تكيه دارم، دست و بالشان باز باشد، امكانات داشته باشند و محدودشان نكنيد."

زيبنده نيست كه مقامات استانی به دليل منافع حزبي و سياسي حركت و صحبت هاي دانشجويان انقلابي و ارزشي مبني بر مبارزه با مفسدين اقتصادي و سردرگمي كارگران و كشاورزان بر اساس فرمايشات، توصيه ها و وظايف مشخص شده از جانب مقام معظم رهبري را زير سوال ببرند و آن ها رو مخرب خطاب كنند.

جوانان انقلابي هرچه عرصه به رويشان تنگ تر شود فريادشان رساتر خواهد شد زيرا كه منتسب و جزء هيچ جريان سياسي به حساب نمي آيند و ملاحظه كاري هاي سياسي و منفعت طلبانه مسئولين خسته از مسير انقلاب را كه به نوعي به جاي تفكرات اسلامي و انقلابي تقكرات ليبرالي و غربگرايانه را باعث پيشرفت كشور مي دانند ندارند بلكه پيشرفت جامعه را در گرو حفظ ارزش اسلامي، انقلابي و احياي تفكر اسلام سياسي می دانند.

جوانان انقلابي حل مشكلات را در خشكاندن زير ساخت هاي فكري ليبرال و غربگرايانه و اشراف طلبي كه ريشه در فكر مسئولان و مقامات به اسم حزب هاي سياسي مختلف دارد مي دانند.

انتهای پیام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار