تابناک مرکزی: پروژه احداث موزه دکتر عبدالکریم قریب، همزمان با سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در زادگاه وی شهرستان آشتیان، با حضور جمعی از مسئولان استان مرکزی کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۳۷۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵ 02 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی روز پنجشنبه در آئین کلنگ زنی این موزه در آشتیان، اظهار داشت: با توجه به جایگاه علمی برجسته دکتر قریب در کشور و توجه اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی به این مهم، موزه ای به نام ایشان در محل دانشگاه آزاد اسلامی شهر آشتیان احداث خواهد شد.

وی افزود: جایگاه شاخص دکتر عبدالکریم قریب در کشور محرز است اما متاسفانه تاکنون آنگونه که باید در این زمینه اقدام نشده بود، از این رو از دو سال گذشته اقدامات اجرایی و برنامه ریزی در خصوص ساخت موزه در جوار مزار وی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

حسینی خاطرنشان ساخت: این مجموعه که به موزه زمین شناسی، مردم شناسی و علمی دکتر قریب تبدیل می شود، با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری آشتیان و اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی به صورت مشارکتی احداث خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: برنامه ریزی ها به سمتی خواهد بود که یک بنای فاخر احداث شود تا به غیر از ادای دین به مقام دکتر عبدالکریم قریب، نمادی شایسته و درخور به داشته های فرهنگی این شهر اضافه شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار