تابناک مرکزی: رئیس دادگستری استان مرکزی خبر اعدام قاتل شش نفر از شهروندان اراکی در روزهای آتی را کذب دانست و گفت: روند پیگیری حقوقی و کیفری در دستگاه قضایی نیازمند بررسی های کارشناسانه است.
کد خبر: ۳۷۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵ 01 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، حجت الاسلام قاسم عبداللهی عنوان کرد: پرونده قتل شش نفر از شهروندان اراک روز جاری از دادسرای انقلاب به دادگاه ارجاع شد.

وی گفت: رسیدگی به این پرونده زمانبر خواهد بود به طوری که برای تشکیل جلسات دادگاه از طرفین پرونده، اولیای دم وکلا دعوت می شود و پس از تعیین وکیل تسخییری برای قاتل(ع. ص) و رسیدگی به جزئیات و ابعاد پرونده حکم صادر می شود که البته در این بین امکان اعتراض از سوی قاتل وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: گرچه اولویت دستگاه قضا رسیدگی خارج از نوبت به این پرونده بوده اما رعایت موازین قانونی و طی مراحل کامل از بازپرسی تا روند صدور حکم نهایی مستلزم زمان است.

حجت السلام عبداللهی تصریح کرد: پس از بررسی دیوان عالی کشور برای قطعیت و دریافت مجوز قصاص پرونده به رئیس قوه قضاییه جهت دستور قصاص ارجاع داده می شود.

وی تاکید کرد: طی شدن پروسه اداری و قانونی این پرونده به طور قطع زمان بر است چرا که تنها 20 روز فرصت فرجام خواهی نیاز است.

رئیس دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: هم اینک پرونده قاتل شش نفر از شهروندان اراکی از دو حیث در دستگاه قضا بررسی می شود، یک پرونده برای قتل شش شهروند اراکی(چهار زن و دو مرد) که در دادگاه کیفری شماره یک و یک پرونده محاربه نیز که در دادگاه انقلاب رسیدگی می شود.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: پیگیری مباحث حقوقی و موضوعات مربوط به پرونده های کیفری در تخصص دستگاه قضایی است و ارجاع مردم در این خصوص به سایر دستگاه ها و رسانه های غیرموثق خطاست و شهروندان باید حکم صادره در این خصوص پرونده قتل شش شهروند اراکی را از طریق دستگاه قضایی استان و رسانه های معتبر دریافت کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: اخذ استعلامات قضایی و اعترافات متهم به قتل، شهود و باسازی صحنه های قتل از جمله الزامات قانون مجازات اسلامی است که باید پیگیری شود.

بامداد 22 دی ماه سال جاری جوانی 26 ساله در دو مرحله با سلاح گرم، جان شش تن از شهروندان اراکی را گرفت.

قاتل که به دلیل انتقام جویی جان شش نفر از شهروندان اراکی گرفت، ظرف 14 ساعت با تلاش عوامل امنیتی و اطلاعاتی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار