تابناک مرکزی: فرمانده انتظامي استان مرکزی گفت‌:‌ در تحقق امنيت در جوامع امروزي، بايستي بتوان مسير تغييرات اجتماعي را در آينده پيش‌بيني و اين تغييرات را در جهت ايجاد تحولات مطلوب براي ساختن آينده‌اي بهتر هدايت كرد.
کد خبر: ۳۶۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 30 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سردار "كيومرث عزيزي"در جمع خانواده كاركنان انتظامي شهرستان شازند بيان داشت:‌تلاش براي بهبود و استفاده مؤثر و كارآمد از منابع گوناگون رويكردي است كه نيروي انتظامي در بسط نگاه جامعه محور خود دنبال مي كند.

وي افزود:‌ وجود ساختار سازماني مناسب، روش هاي اجرائي كارآمد، تجهيزات و ابزار كار سالم، فضاي كار متعادل و از همه مهمتر نيروي انساني واجد صلاحيت و شايسته از ضرورياتي مي باشند كه براي نيل به راهبردهاي امنيت بخش در نيروي انتظامي مورد توجه است.

اين مقام مسئول اظهار داشت:بي ترديد مشاركت كاركنان انتظامي در امور و تلاش هاي هوشيارانه و آگاهانه آنان همراه با انضباط كاري مي تواند بر ميزان بهره وري و بهبود خدمات به ويژه با توجه به حساسيت و تنوع ماموريت هاي نيروي انتظامي تأثيرگزار است.

عزيزي ادامه داد: يكي از مهمترين اهداف در هر سازمان به ويژه سازمان هاي دخيل در حوزه نظم و انضباط اجتماعي، ارتقاء سطح خدمات و بهره وري است و با توجه به اينكه انسان در ايجاد بهره وري نقشي محوري دارد درخواست ها و نوع نيازهاي او در سازمان اثري كليدي بجا مي گذارد و همسران كاركنان نيروي انتظامي با فراهم سازي محيطي امن و آرام در خانواده، مسئوليتي مهم در به ثمر رسيدن راهبردهاي اجراي ناجا كه اجري اخروي به همراه دارد، بر عهده دارند.

فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه با تقدير از احساس مسئوليت خانواده هاي كاركنان نيروي انتظامي شهرستان شازند در توسعه خدمت رساني كاركنان به مردم شهرستان ادامه داد:‌ در عصر حاضر سازمان ها به صورت فزاينده اي با محيط هاي پويا و در حال تغيير مواجه مي باشند و نيروي انتظامي نيز از اين امر مستثني نيست و برنامه ريزي گسترده اي در روزآمدي كاركنان با توجه به سرعت شتابنده تغييرات و تحولات دارد.

وي اضافه كرد: ‌براي توفيق و كارآمدي، علاوه بر هماهنگي با تحولات جامعه امروزي، بايستي بتوان مسير تغييرات و دگرگوني ها را نيز در آينده پيش‌بيني و اين تغييرات را در جهت ايجاد تحولات مطلوب براي ساختن آينده‌اي بهتر هدايت كرد.

عزيزي در ادامه به مخاطرات و تهديدات فضاي مجازي نيز اشاره كرد و گفت:‌ گستردگي اينترنت ، زندگي ما و شيوه هاي برقراري ارتباط با ديگران را دگرگون کرده و بدون شک ، کارکنان ناجا و خانواده آنان نيز تحت تاثيرات اينترنت و فناوري اطلاعات قرار دارند .

اين مقام ارشد انتظامي تصريح كرد: فضاي مجازي نسل جديدي از فضاي روابط اجتماعي هستند که با اينکه عمر خيلي زيادي ندارند، در زندگي مردم جا باز كرده و بسياري از مردم در سنين مختلف و از گروه هاي اجتماعي متفاوت در فضاي مجازي با يكديگر تعامل دارند..

وي اضافه كرد: امروزه خانواده ها در كشور ما در سبد فرهنگي خود مواجه با تهديدات و آسيب هاي فراواني در حوزه فضاي مجازي و رسانه مواجه هستند و هر يك از اين ابزارها ها به نوبه خود بخشي از فرآيند تأثيرگذاري در خانواده را هدف گرفته‌اند.

عزيزي اظهار داشت: بسياري از اين رسانه ها به طور تخصصي تمام تمرکز خود را بر مقوله خانواده نهاده و پيام مشترک برنامه‌هاي اين شبکه‌هابر ترويج خانواده‌هاي بي‌سامان و لجام گسيخته، عادي سازي خيانت همسران به يکديگر، عادي جلوه‌دادن روابط جنسي دختر و پسر پيش از ازدواج، ترويج فرهنگ هم‌باشي به جاي ازدواج و ... بنيان گذاشته شده است.

فرمانده انتظامي استان تغيير در روابط فرزندان و والدين، کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع، کاهش ارتباط اعضاي خانواده، شکاف نسلي و نهادينه سازي تغيير الگوي همسرگزيني، بالا رفتن سن ازدواج و ... را از ديگر راهبردهاي دشمنان در برابر ارزش هاي والاي اسلامي خواند.

فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه گفت: اينترنت مي تواند ابزاري مناسب براي توسعه افكار و انديشه هاي بشري باشد به شرط آن كه در راه صحيح استفاده شود.

وي افزود: افراد بايد براي ورود به دنياي مجازي اطلاعات كافي در اختيار داشته باشند و از سويي ارتباطات سالم در فضاي مجازي و لزوم هوشياري جوانان و خانواده ها نسبت به تهديدات فضاي سايبري در درجه نخست اولويت قرار دارد و بايد نسبت به آن اهتمام ويژه داشت.

عزيزي تاكيد كرد:‌ چنانچه خانواده ها نسبت به شيوه هاي جديد ارتباط فرزندان خود آگاهي و شناخت كافي و لازم را داشته باشند، از بسياري از تهديدات پيش رو جلوگيري به عمل مي آيد.

فرمانده انتظامي استان مركزي گفت: براي جلوگيري از تهديدات، والدين بايد تا حدودي به فناوري هاي روز دنيا مسلط باشند و آگاه باشند كه تغيير در رفتار فرزندان به معناي ايجاد تغيير در طرز فكر آنهاست و هنگامي كه بنيان فكري و شخصيت آنها به صورت ناصحيح شكل گيرد، راه نفوذ شيادان به حريم خصوصي افراد و محيط امن خانواده باز مي شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار