تابناک مرکزی: نصب برنامه مخرب بر روي گوشي هوشمند ابزاري براي دسترسي غير مجاز به كاربري فعاليت هاي اينترنتي شهروندي اراكي شده بود.
کد خبر: ۳۶۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 30 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، " سرگرد مصطفي نوروزي" رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مرکزي در اين باره گفت: چندي پيش يكي از شهروندان اراكي با ارائه مرجوعه قضايي به پليس فتا استان مراجعه كرد و اذعان داشت شخصي ناشناس با دسترسي غيرمجاز به كاربري وي در يكي از برنامه هاي تحت وب، اقدام به فروش كاربري وي كرده است.

وي افزود:در بررسي هاي اوليه كه از سوي كارشناسان پليس فتا مشخص شد كه شاكي بدون توجه به نكات امنيتي، برنامه اي مخرب را بر روي گوشي هوشمند خود نصب كرده است و پس از نصب اين نرم افزار، فردي ناشناس به كاربري وي در يكي از برنامه هاي تحت وب دسترسي پيدا كرده است.

نوروزي ادامه داد: با آغاز تحقيقات تخصصي پليس، بلافاصله عامل اين دسترسي غيرمجاز كه ساکن يکي از استان هاي همجوار بود شناسايي شد و با اخذ نيابت قضايي و اعزام تيمي از کارشناسان ،به پليس فتا استان انتقال داده شد.

اين مقام مسئول خاطر نشان كرد: متهم در اظهارات خود به ارتکاب اين عمل مجرمانه اعتراف كرد و سرانجام براي برخورد قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.

نوروزي از شهروندان خواست در صورت استفاده از تجهيزات هوشمند و در صورت نياز به نصب نرم افزارهاي جانبي بر روي اين تجهيزات حتماً مجوز هاي مورد نياز اين برنامه ها را مطالعه نموده و سپس نسبت به نصب اقدام كنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار