فرماندهی انتظامي استان مرکزی ؛
تابناک مرکزی: فرماندهی انتظامي استان مرکزی با اشاره به نقش رسانه در ارتقاء سطح آگاهي آحاد جامعه گفت: هاديان سياسي بايستي توانايي استفاده از قدرت رسانه را در خود تقويت کنند.
کد خبر: ۳۶۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹ 22 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سردار " کيومرث عزيزي" در جلسه گردهمايي خانواده سياسي ، با اشاره به تبيين شاخصه هاي بصيرت در زندگي اجتماعي انسان ها بيان داشت:‌ بصيرت نوعي بينش عميق دربارة حق و حقيقت است که در رفتارهاي فردي، اجتماعي،‌ فرهنگي، سياسي و… بروز و نمود داشته و موجب مي‌شود انسان در همة عرصه‌ها، به ويژه عرصة اجتماعي ـ سياسي، رفتاري همسو با حق داشته باشد.

وي افزود: همواره جامعه‌هاي گوناگون بشري، با شرايطي روبه‌رو مي شوند که حق و باطل درهم آميخته بوده و مردم دچار فتنه‌هاي بزرگ مي شوند؛ فتنه‌هايي که پيامدش انحراف مردم از مسير حق بوده است.

عزيزي تصريح كرد:‌ جوامع اسلامي نيز از اين حادثه مصون نمانده اند، دشمنان اسلام در برنامه ريزي هاي خود و با آميختن حق و باطل و ايجاد شک و شبهه در دل‌ها، در پي آن هستند که اهداف شوم خود را با دور ساختن جوامع اسلامي از مسير کمال و به تاراج بردن فکر و فرهنگ اصيل اسلامي، عملي کنند.

اين مقام ارشد انتظامي استان مرکزی با اشاره به نقش هاديان سياسي در روشنگري در جامعه افزود: افکار عمومي در برهه هاي مختلف زمان بايد در شناخت و بينش، بصيرت کامل داشته باشند تا در فتنه‌ها و آزمون‌هاي الهي سرفراز بيرون آيند و هاديان سياسي در تحقق اين مهم، نقش بسزايي در بصيرت افکار عمومي ايفا مي‌کنند و با بصيرت بخشي، دشمنان حق را در بهره‌وري ناشايست از غفلت و ناآگاهي هاي مردمي ناکام مي گذارند.

فرمانده انتظامي استان مركزي ادامه داد: هدف کلي از بصيرت، شناخت و شناساندن حق و حقيقت است تا در سايه بصيرت و روشن دلي، جامعه رو به تکامل و سعادت پيش برود و شرايطي فراهم آيد که جامعه اسلامي در مسير حق قرار گيرد و در چند سال گذشته برنامه هاي هدفمند و مطلوبي در اين حوزه در نيروي انتظامي استان اجرايي شده است.

اين مقام ارشد انتظامي ولايتمداري را مبناي بصيرت خواند و گفت:‌ ولايتمداري ،نه ‌تنها بصيرت‌زاست، بلکه وجود ولايت سبب ساز آن خواهد شد كه بصيرت انسان به شكلي صحيح قوام يابد.

وي در ادامه با اشاره به ضرورت بهره گيري از ظرفيت هاي رسانه اي در افزايش بينش سياسي جامعه بيان داشت: در هر جامعه رسانه تأثير مستقيم در شکلگيري افکار عمومي دارد و با توجه به شناختي که رسانه هااز آسيبهاي اجتماعي دارند ، ميتوانند هم در موضوع پيشگيري از جرايم و ناهنجاري در جامعه و ايجاد و تقويت انگيزه هاي ياري رساني مردم در پيشبرد برنامه هاي اجرايي خود موثر باشند.

اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: روزنامه‌ها ركن‌ واقعي‌ افكار عمومي‌ به شمار مي روند‌ و از برخي‌ جهات‌ برابر و حتي‌ بالاتر از قدرت هاي‌ مادي‌ هستند و اگر اعتقاد به اين مسئله که رسانه ها زبان گوياي مردم هستند ، وجود داشته باشد مي توان در راستاي پيشبرد اهداف و اصلاح امور گام برداشت و شاهد گرهگشايي بسياري از مشکلات و نابسامانيهاي جامعه بود که هاديان سياسي بايد توانايي استفاده از قدرت رسانه را در خود تقويت نمايند.

انتهای یپام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار