فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: فرمانده سپاه روح‌اله استان مرکزی از برگزاری گردهمایی بزرگ رزمندگان دوران دفاع مقدس در اراک خبر داد و گفت: این گردهمایی تحت عنوان "یاران انقلاب" در روز 14 بهمن‌ماه در مصلی بیت‌المقدس شهر اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ 21 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی صبح امروز در نشست خبری ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت آتش نشانان حادثه پلاسکو و تجلیل از ایثار و گذشت آنان گفت: اقدام شجاعانه این عزیزان گویای این حقیقت است که آنان خدمت به مردم را یک وظیفه الهی می‌دانند و در این مسیر تلاش می‌کنند.

وی افزود: این تفکر نشأت گرفته از مبانی دینی ما است که در دوران دفاع مقدس صحنه‌های بسیاری از آن را شاهد بودیم و امروزه هم در جای جای این مرز و بوم شاهد چنین صحنه‌هایی از رشادت و ایثارگری هستیم. آتش نشانانی که در حادثه ساختمان پلاسکو جان خود را برای خدمت به مردم بر کف دست نهادند و عاشقانه تنها برای خدمت به خلق تلاش می‌کنند.

فرمانده سپاه روح‌اله استان مرکزی از برگزاری گردهمایی بزرگ رزمندگان دوران دفاع مقدس در اراک خبر داد و گفت: این گردهمایی تحت عنوان "یاران انقلاب" در روز 14 بهمن‌ماه در مصلی بیت‌المقدس شهر اراک برگزار می‌شود.

کریمی با بیان اینکه این گردهمایی به مناسبت دهه فجر و تجدید بیعت یاران واقعی انقلاب با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، گفت: ایجاد همدلی و همگرایی، تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب، ترویج روحیه حماسی در بین آحاد مردم استان، گردآوری اسناد و تجلیل از مقام شهید و شهادت و انقلابی بودن و در نهایت آمادگی استان برای برگزاری کنگره امیران، سرداران و رزمندگان شهید استان که بناست در سال 97 برگزار شود.

وی از برگزاری کارگروه‌های مختلف برای برگزاری این گرهمایی خبر داد و گفت: کارگروه‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی، پشتیبانی، فرهنگی، حفاظت و امنیت و کارگروه اجرایی از کارگروه‌های تشکیل شده برای برگزاری هرچه بهتر این گردهمایی است.

فرمانده سپاه روح‌اله استان مرکزی از حضور میهمانان ویژه این گردهمایی خبر داد و گفت: حضور حاج صادق آهنگران و فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس که در کنار رزمندگان به دفاع از کیان انقلاب اسلامی پرداختند از میهمانان ویژه این گردهمایی هستند.

کریمی تصریح کرد: بیش از 30 هزار دعوتنامه تکثیر و در بین پایگاه‌ها و نواحی و دستگاه‌های اجرایی استان توزیع شده تا بتوانیم با اطلاع رسانی دقیق شاهد حضور رزمندگان، آزادگان، جانبازان، ایثارگران نیروهای ارتش، سپاه،

کریمی با اشاره به جمله‌ای از مقام معظم رهبری به بیان اهمیت برگزاری این گردهمایی پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند "ملت ایران هرگز نباید فداکاری فداکاران دوران دفاع مقدس را فراموش کند"؛ ما هم بنا داریم با حضور جانبازان، ایثارگران، آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس و همچنین مدافعان حرم این گردهمایی را برگزار کنیم.

وی افزود: در این همایش بزرگ که از ساعت 9 صبح روز 14 بهمن‌ماه تا پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می شود از عزیزانی تجلیل می‌شود که برای ملت ایران عزت، شرف، آزادی، استقلال و حاکمیت اسلامی را به ارمغان آوردند و امروز به واسطه رشادت این عزیزان علی‌رغم تمام توطئه‌های نظام سلطه و ایادی آن شاهد توسعه و پیشرفت کشور هستیم.

فرمانده سپاه روح‌اله استان مرکزی با اشاره به نقش استان مرکزی در دوران دفاع مقدس گفت: براساس جمعیت استان مرکزی در دوران دفاع مقدس از حیث ایثارگری در رتبه 8 کشوری قرار دارد؛ تقدیم بیش از 7 هزار شهید، حضور بیش از یکصد هزار رزمنده از نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و جهادسازندگی، حضور لشگرها و گردان‌هایی نظیر لشگر مهندسی رزمی 42 قدر، لشگر 17 علی‌بن ابیطالب(ع)، تیپ 71 روح‌اله و گردان‌های جهادسازندگی بخشی از نقش آفرینی‌های استان مرکزی در دوران دفاع مقدس است.

کریمی ادامه داد: حضور بیش از 813 آزاده و 16 هزار جانباز و در کنار این حضور پرشور و شعور رزمندگان استان کمک‌های مردمی امت اسلامی را در بخش پشتیبانی داشتیم. همچنین در بخش صنعت در زمینه تولید انواع مهمات، پل‌ از جمله پل‌های خیبری، ساخت دکل، طراحی و ساخت تجهیزات مهندسی از دیگر افتخارات استان مرکزی در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: حضور نیروهای امدادگر هلال احمر و اقدامات بی‌نظیر در بخش درمان هم در استان و هم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل از سوی نیروهای استان، در بخش خدمات فنی نظیر مخابرات و دیگر مراکز خدمات فنی و مهندسی بخش دیگری از این خدمات است.

فرمانده سپاه روح‌اله استان مرکزی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس 891 مرتبه مردم استان مورد تهاجم حملات هوایی دشمن قرار گرفته است تا جایی که تعداد بسیاری از شهدای کارگری ما در هنگام حضور در خط تولید برای حمایت از جبهه‌ها به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

فرمانده سپاه روح‌اله استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود دلیل ماندگاری انقلاب اسلامی را مبانی دینی مطرح کرد و گفت: انقلاب اسلامی پارادایم جدیدی تحت عنوان معنویت مطرح و به دنیا معرفی کرد که این معنویت مبتنی بر دیدگاه اسلامی است.

کریمی تصریح کرد: مبانی خدایی باعث پیوند بین امت و رهبری امت اسلامی می‌شود و اطاعت از رهبری در همه عرصه‌ها امری واجب است. امروز انقلاب اسلامی به رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر خود در حال حرکت است.

وی افزود: آنچه ملت ما را بیمه کرده که بتواند مشکلات را تحمل کند معامله با خداست. اینکه ملت ما تنها برای رضای الهی تلاش می‌کنند و اجرشان را نیز از خدای خود می‌خواهند.

فرمانده سپاه روح‌اله استان مرکزی دلیل ترس دشمن از انقلاب اسلامی را مبانی دینی داست و گفت: مبانی دینی ما مبانی فکری دشمنان را زیرسوال برده است و اگر بدون جوسازی و سانسور مبانی دینی اسلامی به دنیا معرفی شود تمامی نظام‌های حاکم به زباله دان تاریخ خواهند رفت و این همان مسئله‌ای است که آنان را به وحشت انداخته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار