مدیرکل محیط زیست استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه تعامل صنعت و محیط زیست در استان مرکزی افزایش می‌یابد گفت: صنایع استان مرکزی باید رعایت مسائل زیست محیطی را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۳۶۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 21 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرگزاری تسنیم، سعید محمودی ظهر امروز در حاشیه بازدید با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به  تعامل و همکاری محیط زیست با واحدهای صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: در جلسه‌ای که با معاون اقتصادی استاندار به گفت‌و‌گو نشستیم به موارد خوبی در حوزه صنعت در استان مرکزی اشاره شد.

وی افزود: استان مرکزی در توسعه صنعت در سطح کشور از ظرفیت‌های خوبی بهره‌مند است و باید با همکاری و کمک همه نهادها این توسعه صنعت به شکل متوازن در مسیر توسعه پایدار ادامه پیدا کند.

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: ما باید به دنبال نقطه‌ای باشیم که صنعت و بازدهی اقتصادی و بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم با حفظ محیط زیست منطبق باشد.

محمودی با اشاره به اینکه انطباق برنامه‌های اقتصادی با مسائل محیط زیست در یک برنامه راهبردی هدفمند تبیین شده است گفت: برای اینکه وضعیت معیشتی مردم در وضعیت بهتری قرار بگیرد و در راستای حفظ  محیط زیست باشد برنامه مشخصی را تدوین کرده‌ایم تا با پویایی صنعت و بهبود وضعیت اقتصادی مردم در موازات حفظ محیط زیست گام برداریم.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی برای صنایع در حال توسعه و خواستار شرایط بهتر در تلاش هستیم تا واحدهای صنعتی از لحاظ اقتصادی دغدغه نداشته باشند و در بهترین حالت مستقر شوند و فعالیت خود را پیش ببرند و مسائل زیست محیطی هم به بهترین شکل رعایت شود.

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی پایتخت صنعت کشور است گفت: محیط زیست به هیچ عنوان مانع توسعه صنعت نیست و با صنایع استان مرکزی در تعامل و همکاری است و با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها به حفظ محیط زیست کمک می‌کند و همان گونه که بهبود شرایط اقتصادی حق مردم است محیط زیست سالم هم حق طبیعی مردم است.

محمودی خاطر‌نشان کرد: مسائل محیط زیستی باید در اولویت نخست کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی باشد و توسعه صنعت هم باید در اولویت محیط زیست باشد و به مسائل محیط زیست اهمیت ویژه‌ای بدهند.

وی ادامه داد: به منظور تحقق اهداف خود در راستای تعامل و همکاری دوجانبه واحدهای اقتصادی و محیط زیست، برنامه هدفمندی طرح‌ریزی شده است که شامل سه اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است که سازمان محیط زیست در صدد برطرف کردن مشکلات مربوط به آلودگی شهر اراک و مشکلات مربوط به شرایط اقتصادی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار