کد خبر: ۳۶۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 21 January 2017
ستاندار سیستان و بلوچستان گفت: روند توسعه سیستان و بلوچستان قابل لمس بوده و تا پایان سال پروژه های ملی و استانی زیادی در استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان بیان کرد: راه‌اندازی ۴پروژه صنعتی کارخانه لاستیک‌سازی، کارخانه تولید کاشی و سرامیک، کارخانه تولید کاغذ و کارخانه تولید پارچه و پتو با هدف صنعتی کردن و ایجاد اشتغال در منطقه سیستان به‌زودی آغاز می‌شود.

وی گفت: منطقه سیستان در آینده نزدیک صنعتی می‌شود و مردم از خدمات این صنایع بصورت ویژه بهره مند خواهند شد.

پیام توسعه سواحل مکران برای همه مردم استان خواهد بود

استاندار در ادامه به توسعه سواحل مکران نیز اشاره کرد و گفت: توسعه سواحل مکران در کنار توسعه پس کرانه و دیگر نقاط استان معنا پیدا می‌کند و پیام این توسعه باید برای همه مردم استان باشد چرا که نمی‌شود یک منطقه را آباد کنیم و به طور مثال در منطقه سیستان خشکسانی و رکود حکمفرما باشد.

هاشمی افزود: در همین راستا در روزهای اخیر مانع تصویب طرح توسعه سواحل مکران شدم تا پیوست اجتماعی آن با محوریت محرومیت‌زدایی تکمیل شود.

استاندار گفت: در زمینه توسعه سواحل مکران تنها 650 میلیون دلار جهت توسعه بندر "شهید بهشتی" چابهار به لحاظ تجهیزات اختصاص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا سواحل مکران به عنوان یک مدل و الگو برای دیگر سواحل سطح کشور و حتی منطقه تبدیل شود.

به دنبال صنعتی کردن سیستان هستیم

هاشمی با اشاره به مشکلات متعدد موجود در سیستان به ویژه مشکل کمبود اشتغال در این منطقه خاطرنشان کرد: در راستای کاهش این معضل علاوه بر تاکید بر اجرای به موقع طرح آبرسانی با لوله به 46 هزار هکتار از اراضی سیستان که موجب فعال نگهداشتن کشاورزی منطقه می‌شود و از هر صنعت دیگری برای مردم ارزشمندتر است، به دنبال صنعتی کردن سیستان هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا مقدمات راه‌اندازی 4 پروژه صنعتی کارخانه لاستیک‌سازی 55 هزار تنی، کارخانه تولید کاشی و سرامیک، کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم و آهک و کارخانه تولید پارچه و پتو در منطقه سیستان فراهم شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی با اشاره به تهیه 3 سند راهبردی مهم برای سیستان و بلوچستان گفت: 3 سند مهم مدیریت منابع آب، مدیریت بر کانون طوفان‌های شن منطقه و احیای بخشی از تالاب هامون با رویکرد اجرایی در استان تهیه شده در صورتی که در گذشته حتی یک مطالعه با رویکرد اجرایی در استان انجام نشده بود.

هاشمی با اشاره به ضرورت توجه به روستاهای سیستان و بلوچستان جهت جلوگیری از قوت گرفتن حاشیه‌نشینی سطح استان بیان کرد: در زمینه روستاهای استان نیازمند بازنگری در نوع نگاه به روستا و توسعه روستاهای استان هستیم و طبق مذاکرات انجام شده قرار است با همکاری دانشگاه "شهید بهشتی" مطالعات جامعی در زمینه روستاهای استان انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: به سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام شده تا حدود سه هفته از زمان هر ماه را به حضور میدانی و بررسی شرایط مناطق روستایی استان اختصاص دهد تا در سال 96 حداقل 30 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی روستایی جنوب استان تحت پوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار گیرد.

صنایع دستی استان بومی سازی می شود

نماینده عالی دولت در استان در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه داریم بیش از 5000 نفر در مناطق روستایی استان را در زمینه تولید صنایع دستی بومی فعال کنیم تا علاوه بر گسترش صنایع دستی استان، نان‌آور خانواده شوند.

استاندار همچنین  سیستان و بلوچستان با اشاره به روابط ایران و پاکستان تصریح کرد: در زمینه کشور پاکستان ما به دنبال منافع مشترک هستیم چرا که کشورهای همسایه باید برای هم خیر جستجو کنند.

وی به دستاوردهای برجام در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: برگزاری اجلاس "آیورا" در چابهار، خرید تجهیزات استراتژیک بندر "شهید بهشتی" چابهار، ورود حدود 80 هیئت سرمایه‌گذاری خارجی به استان، برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، هند و افغانستان، راه‌اندازی خ دریایی عمان به چابهار و احیای صنعت در سطح استان، از دستاوردهای برجام در سیستان و بلوچستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار