مدیرکل شرکت گاز کردستان خبر داد
مدیرکل شرکت گاز استان کردستان گفت: تعداد روستاهای گازدار استان تا پایان سال جاری به یک هزار و 70 روستا افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۳۶۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 21 January 2017

به گزارش تابناک کردستان، احمد فعله‌گری در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه ضریب گاز در جمعیت روستایی استان اکنون به 76 درصد رسیده است، اظهار کرد: ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی استان در برنامه ششم توسعه به 94 درصد خواهد رسید.

وی گفت: تعداد روستاهای گازدار استان تا پایان سال جاری به یک هزار و 70 روستا افزایش خواهد یافت.

مدیرکل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه هم اکنون در 84 روستا عملیات گاز رسانی در حال اجرا است، تصریح کرد: از 127 هزار و 273 خانوار روستایی استان، 96 هزار و 217 خانوار از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی گفت: تعداد روستاهای گازدار کشور حدود 21 هزار و 600 روستا است که از این تعداد، یک هزار و 40 روستای آن متعلق به استان کردستان است.

فعله‌گری اجرای پروژه‌های زیربنایی با هدف تقویت سیستم‌های گازرسانی استان را در راستای تامین ایمنی و استمرار گاز طبیعی، از برنامه‌ها‌ی آینده این شرکت دانست و افزود: به همین منظور ارتقای تعداد روستاهای گازدار استان به یک هزار و 503 مورد، در ردیف پروژ‌ه‌های در دست بررسی و اجرا خواهد بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر از 29 شهر استان 28 شهر با ضریب نفوذپذیری 99.9 درصد گازدار و تنها شهر باقی مانده چناره نیز به علت سد سازی و جابجایی، فاقد جمعیت است و گازرسانی به آن میسر نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار