وزیر راه و شهرسازی گفت: برای احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده سیاست‌های بازآفرینی شهری برای محرک توسعه اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۳۶۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 19 January 2017
عباس آخوندی در نشست با مسئولان راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه افتتاح دانشکده هنر و معماری به عنوان یک مکان نیست اظهار داشت: افتتاح این دانشکده در بافت تاریخی بوشهر زمینه رونق زندگی شهری در این بافت فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه زندگی مدرنیته و تفکر مدرن بیش از یک قرن است که به ایران وارد شده است، گفت: مردم مختلف کشورمان با مظاهر مدرنیته بیش از یک قرن است آشنا هستند و با آن زندگی می‌کنند که این مهم سبک زندگی سنتی رو به فراموشی سپرده شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این نکته که منزلت اجتماعی در بافت‌های فرسوده و تاریخی کاهش یافته است، بیان کرد: نقطه بازگشت در رویارویی با زندگی مدرن سکونت در بافت‌های تاریخی و سنتی است.

آخوندی با تأکید بر این نکته که زندگی در بافت‌های تاریخی زنجیره فعالیت دیگر بخش‌ها را فراهم می‌کند، افزود: ایجاد دانشکده مدیریت و تجارت در بافت تاریخی بوشهر امری مهم و ضروری است که بر این اساس ساخت این دانشکده مورد تأکید وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه بازاندیشی کلی و بازنگری برای بازگشت به بافت‌های تاریخی و فرسوده مورد تأکید و توجه قرار دارد، خاطرنشان کرد: برگشتن به سنت‌های خودمانی، تاریخی و سنتی از مهمترین رویکردهای احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سکونت در بافت‌های تاریخی با معماری زیبا آثار و برکات مهمی دارد، گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی و وجود پدافند غیرعامل یکی از مهمترین رویدادهای بافت‌های تاریخی است که این مهم در ساختمان‌های مدرن و جدید باید برای محفوظ ماندن انرژی تأسیسات خاصی ساخته شود.

آخوندی با تأکید بر افزایش سکونت در بافت‌های تاریخی افزود: سیاست بازآفرینی شهری برای محرک توسعه بر بافت‌های تاریخی اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد‌: در بافت‌های تاریخی کیفیت زندگی بهتر می‌شود که این مهم از جنبه مادی و معنوی بسیار حائز اهمیت است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار