علی اکبر کریمی خواستار شد؛
تابناک مرکزی: کریمی با بیان اینکه بر اساس اعلام یونسکو استان مرکزی بیش از یک چهارم مفاخر کل کشور در بر گرفته است از ظرفیت بالای این استان در حوزه فرهنگ، هنر، تاریخ، صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی سخن گفت و بیان کرد: استان مرکزی باید به عنوان پایتخت مشاهیر و مفاخر ایران شناخته و ثبت شود.
کد خبر: ۳۶۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 19 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در  مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور خانم احمدی پور معاون رئیس جمهور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد با بیان اینکه بر اساس اعلام یونسکو استان مرکزی بیش از یک چهارم مفاخر کل کشور در بر گرفته است از ظرفیت بالای این استان در حوزه فرهنگ، هنر، تاریخ، صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی سخن گفت و بیان کرد: استان مرکزی باید به عنوان پایتخت مشاهیر و مفاخر ایران شناخته و ثبت شود.

کریمی با اشاره به اینکه ظرفیت های گسترده تاریخی، گردشگری، صنایع دستی استان مرکزی نیاز به معرفی و تبلیغ بیشتری دارند ابراز کرد: گرامیداشت اساتید و هنرمندان این استان که در این حوزه ها فعال هستند علاوه بر حفظ و حراست از سرمایه های فرهنگی و هنری می تواند ایفاگر نقش تبلیغی این زمینه باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با بی نظیر قلمداد کردن بازار تاریخی اراک به لحاظ شرایط هندسی منحصر به فرد خواستار تلاش در جهت بازسازی و احیا این آثار تاریخی شد و تصریح کرد: شهروندان برای استقرار مشاغل مناسب در بازار تاریخی اراک که نشانگر سبقه تاریخی این استان در حوزه صنایع دستی است باید تشویق شوند.

کریمی از وجود 25 منطقه نمونه گردشگری در استان مرکزی خبر داد که تنها برای 5 منطقه جذب سرمایه گذار صورت گرفته است و گفت: باید با ارائه تسهیل  وتسریع در روند صدور مجوز و اختصاص تسهیلات بانکی مورد نیاز موانع موجود در خصوص جذب سرمایه گذار مرتفع شود.

وی حضور مردم در روستاها و مناطقی که دارای بافت تاریخی و گردشگری هستند را از جمله اقتضائات دنیای امروز به سبب سبک زندگی شهری برشمرد و بیان کرد: بحث گردشگری کمتر مورد توجه قرار گرفته است که انتظار میرود نگاه ویژه ای نسبت به سهم استان مرکزی از بهسازی 300 روستا در برنامه ششم توسعه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار