رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛
تابناک مرکزی: حسن طاهر احمدی در بازدید از بیمارستان های اراک با اشاره به پایین بودن وضعیت تخت های بیمارستانی از متوسط کشوری گفت: قرار است به ازای 1000 نفر این میانگین به 2/5 برسد، که در این صورت حدود 1750 تخت کم داریم.
کد خبر: ۳۶۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 19 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک پیش از ظهر امروز در بازدید از پروژه های بهداشت و درمان که با حضور علی اکبر کریمی نماینده مجلس صورت گرفت با اشاره به کمبود تخت های بیمارستانی که از مهم ترین مشکلات این حوزه است اظهار داشت: این مسئله موجب نارضایتی می شود زیرا باید بیماران را در راهروها و فضاهای غیر بخش بستری کنیم وضعیت تخت های کنونی ما از متوسط کشوری کم تر است به ازای هر 1000 نفر 1/7 تخت باید باشد که ما 1/3 داریم.

وی ادامه داد: قرار است به ازای 1000 نفر این میانگین به 2/5 برسد، در این صورت حدود 1750 تخت کم داریم که البته در بیمارستان امیرالمومنین (ع) 70 تخت، بیمارستان ولیعصر(عج) 200 تخت، بیمارستان آیت ا... خوانساری 100 تخت و در بیمارستان سینا 100 تخت و 30 تخت هم در ICU ها اضافه می شود که مجموعا 500  تخت است.

طاهر احمدی با اشاره به مشکل دیگر این حوزه که فضای آموزشی است تصریح کرد: در طی سال های 92-90 بیش از 100 درصد افزایش دانشجو داشتیم و الان قریب به 4000 دانشجو داریم و به 30 رشته ارتقا پیدا کردیم اما فضای فیزیکی جوابگو نیست و در موضوع فضای فیزیکی آموزشی مجتمعی را تحت عنوان مجتمع جاوید با کمک 2 میلیارد تومانی خیرین کلنگ زنی شده است.

وی بیان کرد: درحال حاظر در درمانگاه ها پزشک کم نداریم اما به دلیل مراجعه زیاد فضاهای فیزیکی کم و فرسوده است که قسمتی از آن را بازسازی و نوسازی کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی معوقات پرسنل را از اساسی ترین مشکلات خواند و اشاره کرد: 9-8 ماه است که در پرداخت حقوق عقب هستیم، معوقات فروردین پزشکان پرداخت شده است و پرستاران و سایر پرسنل علاوه بر فروردین 60 درصد از اردیبهشت و خرداد را دریافت کرده اند اما سایر استان ها 15 ماه عقب هستند و حدود 150 میلیارد تومان از بیمه ها طلب داریم و 140 میلیارد هم به پرسنل و شرکت های دارویی بدهکاریم.

وی در مورد موضوع اعتبارات گفت: در سفر ریاست جمهوری قرار شد 125 میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان تعلق گیرد و برای بیمارستان امیرالمومنین به عنوان بزرگ ترین بخش درمانی و آموزشی دو تا 40 میلیارد گذاشته شده است که یک 40 میلیارد برای امسال و دیگری برای سال بعد که از سهم امسال 31 میلیارد آن به صورت اوراق در نظر گرفته شده است و 40  میلیارد سال آینده هم اگر داده شود در 20 ماه آینده تمام کارهای بیمارستان آماده می‌شود و در صورت تحقق بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

وی از انجام شدن 60 درصد کار بیمارستان آیت ا... خوانساری خبر داد و افزود: 41 درصد کار بیمارستان ولیعصر پیش رفته است که تا پایان سال 50 درصد می شود که برای تجهیز نیاز به  150 میلیارد تومان اعتبار دارد، در حال ساخت یک کلینیک در هپکو هستیم که تا خرداد سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که مجموع ساخت و ساز ها در سطح استان به 65 هزار متر می رسد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار