علی اکبر کریمی مطرح کرد؛
تابناک مرکزی: کریمی توجه به حاشیه شهرها را درجهت کاستن از مشکلات حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: به طور مثال منطقه کوی علی ابن ابیطالب(ع) که به تنهایی جمعیتی برابر با چند شهرستان استان دارد فاقد فضای مناسب درمانی است که برای درمانگاه های کوی علی ابن ابیطالب(ع) قول شبانه روزی شدن را گرفته ایم.
کد خبر: ۳۶۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 19 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب، کمیجان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در بازدید تعدادی از بیمارستان های اراک با اشاره به این که هدف از این بازدید اطلاع از پروژه های در دست اجرا دانشگاه علوم پزشکی بود اظهار داشت: این پروژه ها می توانند در درمان مردم به ویژه در شهر اراک موثر باشد، اراک به عنوان مرکز استان نباید فقط معطوف به نیازمندی های سهم جمعیتی شهر اراک باشد زیرا بخش عمده ای از نیازمندی های سایر شهرهای استان در اراک تامین می شود.

کریمی ادامه داد: حجم قابل توجهی از ضریب اشغال تخت های بیمارستانی ما به مراجعین خارج از استان و استان های مجاور اختصاص دارد که حدود 30 درصد است که این نشان دهنده بار مضاعفی بر دوش استان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: موضوع سلامت یکی از مسائل مهم در کشور است و باید به مقوله سلامت توجه ویژه ای داشت و اختصاص سهم از بودجه کلان و منابع مالی دولت در این بخش صورت گیرد.

کریمی با توجه به حرکت جمعیت کشور به سمت سالمندی تصریح کرد: میانگین سنی جمعیت ما رو به افزایش است و این موضوع یک پیامی دارد و به معنی این است که باید به حوزه سلامت بیشتر توجه کنیم، در مجلس نیز این دغدغه را دنبال می کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب، کمیجان با اشاره به این که براساس میانگین تخت برای هر 1000 نفر ما کمبود تخت داریم افزود: به گفته وزیر بهداشت استان مرکزی یکی از استان هایی است که در سال های گذشته در حوزه بهداشت و درمان عقب افتادگی زیادی دارد که در این باب قدم های خوبی صورت گرفته است اما کافی نیست و باید تمهیدات جدی تری را برای این کمبود ها داشته باشیم که توسعه بخش خصوصی و پروژه بیمارستان های امیرالمومنین(ع)، امیر کبیر، ولیعصر و پیگیری طرح بیمارستان 1000 تختخوابی اراک از جمله این تمهیدات است.

کریمی توجه به حاشیه شهرها را درجهت کاستن از مشکلات حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: به طور مثال منطقه کوی علی ابن ابیطالب(ع) که به تنهایی جمعیتی برابر با چند شهرستان استان دارد فاقد فضای مناسب درمانی است که برای درمانگاه های کوی علی ابن ابیطالب(ع) قول شبانه روزی شدن را گرفته ایم اما نیاز است کلینیک ها و درمانگاه های شهری به ویژه در حاشیه ها توسعه یابد.

کریمی در آخر اظهار داشت: ما در حوزه بهداشت و درمان کم کاری کردیم اما در حال حاضر پروژه بیمارستان ولی عصر(عج) قدم بلندی برای افزایش ظرفیت درمانی در اراک است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار