رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد با اشاره به توسعه اشتغال و کارآفرینی در کشور گفت: فارغ‌التحصیلان مهندسی کارآفرینان بالقوه در کشور هستند.
کد خبر: ۳۶۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰ 19 January 2017

ه گزارش تابناک یزد،محمدرضا قمی در یازدهمین آیین تجلیل از کارآفرینان نمونه در محل اتاق بازرگانی یزد اظهار داشت: از مهمترین تحلیل‌های اقتصادی و اجتماعی تحلیل‌های استراتژیک در حوزه جمعیت و اشتغال است که عدم توجه به آن پیامدهای بدی در حوزه اقتصاد به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه هر برنامه اقتصادی و توسعه‌ای به جمعیت و اشتغال توجه نکند موفق نخواهد بود ادامه داد: جوانان ما که معروف به دهه شصتی هستند امروز جویای کارند و باید کار خود را در طولانی مدت پیدا کنند در حالی که جوانان دهه 70 تمایل به عرصه فعالیت به صورت فوری دارند.

قمی با اشاره به بی‌توجهی به موضوعات اشتغال و توسعه اقتصادی در دولت‌های قبل اضافه کرد: کشور ما ایران از جمله کشورهایی است که بر اساس گزارش و پایش نظام کارآفرینی انجام شده، در بین 19 کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه 14 دارد و در بین 130 کشور دنیا رتبه 80 را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه دولت در برنامه ششم توسعه سالانه برای بیش از 900 هزار اشتغالزایی ترسیم و متعهد به اجرا شده است اظهار داشت: ایجاد چنین حجمی از اشتغال در این بازه زمانی کوتاه آن هم سالانه 955 هزار شغل کاری دشوار است که تنها راه باقی‌مانده، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات همچنین تامین مالی بنگاه‌های راکد و نیمه فعال است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد با اشاره به آغاز حمایت‌های مالی از بنگاه‌های راکد عنوان کرد: کشور از نظر فارغ‌التحصیلان مهندسی که کارآفرینان بالقوه هستند رتبه پنجم را دارد که پس از هند، روسیه، چین و آمریکا قرار داریم.

قمی با اشاره به اینکه باید از این دارایی و سرمایه مهم استفاده بهینه را برد افزود: لازم است در کنار توجه به سیاست‌های مساعد کسب و کار، عنایت ویژه‌‌‌ای به کارآفرینی نوآورانه و پر رشد و قابل رقابت داشته باشیم.

وی افزود: بخش خصوصی کشور نیز به این موضوع توجه کافی دارد و امیدوار است تا با تحقق آن شاهد اشتغال این نیروی عظیم کاری در سطح باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار