رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تسریع در اجرای طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) قم با لحاظ اجرای یکپارچه پروژه و حفظ بناهای تاریخی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۶۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۶ 18 January 2017
به گزارش تابناک قم، دکتر علی لاریجانی با پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، سقاییان نژاد شهردار و مسئولان شهری و استانی درخصوص مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که در رابطه با پروژه از حرم تا جمکران است، دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تاکید بر لزوم توجه به اجرای طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) قم گفت: برای طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) که قدمت آن به سال ها پیش بازمی گردد، اهداف مختلف فرهنگی و زیارتی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح مذکور باید به حفظ ابنیه تاریخی از قبیل گذر خان و شیخان و سایر بافت های ارزشمند توجه شود. 

دکتر لاریجانی افزود: در طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) که محل رفت و آمد زائران و مسافران از حرم مطهر تا مسجد جمکران می باشد، اماکنی مانند ساخت مدارس علمیه متعدد، مراکز فرهنگی و هتل های 5 ستاره پیش بینی شده است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: باید در نظر داشت در حال حاضر شهر قم با کمبود هتل مواجه است.

وی افزود: باید با همکاری مجموعه شهرداری قم، وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استانی تعاملات لازم برای دستیابی به دیدگاه مشترک در اجرای طرح حرم تا جمکران صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) بهتر است به صورت یکپارچه اجرایی شود. همچنین باید توجه داشت در طرح قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان احداث ایستگاه قطار در مسیر جمکران باعث تسهیل دسترسی مردم به امکانات ریلی در این منطقه می شود.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: راه آهن فعلی در هسته مرکزی شهر قم قرار دارد و با توجه به بار ترافیکی نمی تواند خواسته های مردم را در استفاده از قطار سریع السیر در حد مطلوب تامین کند.

وی تاکید کرد: باید مطالعات لازم و همه جانبه با هدف کاهش هزینه ها به نحوی انجام شود، که مردم بتوانند با سهولت به شبکه حمل و نقل ریلی دسترسی داشته باشند.

گفتنی است در این دیدار حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیات رئیسه مجلس ، سقاییان نژاد شهردار و مسئولان شهری و استانی نظرات و گزارشات خود را درخصوص پروژه حرم تا جمکران بیان کردند و روی این موضوع تاکید داشتند که با هماهنگی و تعامل باید روند اجرایی طرح از حرم تا جمکران پیگیری شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار