استاندار آذربایجان شرقی:
جلسه سیاست گذاری ورزش همگانی استان عصر امروز سه شنبه 28دی درمحل ساختمان استانداری آذربایجان شرقی برگزار گردید.
کد خبر: ۳۶۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 17 January 2017
*انسان سالم پیش نیاز پیش رفت های دیگر
 
به گزارش تابناک تبریز، جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در جلسه سیاست گذاری ورزش همگانی استان به اهمیت ورزش همگانی اشاره کرد و گفت:انسان سالم می‌تواند در عرصه های مختلف پیشرفت کند و سلامتی درچرخه پیشرفت جایگاه خاصی دارد.
 
*حضور23درصدی مردم در ورزش همگانی نگران کننده است

جبارزاده اذعان داشت، درمقایسه با اولین رتبه حضور ورزش همگانی درجهان که 78درصد است،حضور23درصدی مردم استان علیرغم بهترین درصد کشوری نگران کننده است.

*همت فردی وبودجه ورزش همگانی
 
وی اضافه کرد،بودجه ورزش ازجنس همگانی همت فردی است و بخش عمده ورزش همگانی درفعل خواستن خلاصه می شود.

*اختصاص یک ساعت ازبرنامه صداسیما به ورزش همگانی

استاندار آذربایجان شرقی  به اختصاص یک ساعت ازبرنامه های صداسیما به ورزش همگانی در روزهای جمعه خبرداد وگفت: هرجمعه دریکی ازشهرستانهای استان همایش ورزش همگانی برگزار شود و صداسیما برای نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی یک ساعت ازبرنامه های خود را در خصوص پوشش و پخش این همایش ها اختصاص دهد.
 
*احداث خانه ورزش برای همه روستاها
 
وی ادامه داد:درهمه روستا های آذربایجان شرقی یک خانه ورزش احداث شود.

*شهرداریهای استان موظف به ارائه تیم ورزشی
جبارزاده تاکید کرد،هرکدام ازشهرداریهای شهرستان ها حداقل یک تیم ورزشی را ارائه و پشتیبانی کنند.
 
*رتبه اول کشوری در ورزش همگانی

جمشیدنظمی مدیرکل ورزش وجوانان استان آذربایجان شرقی در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی درباره فضای سرانه ورزشی استان گفت:میزان سرانه ورزشی در استان 62 صدم مترمربع است.
 
نظمی افزود 242 ایستگاه سلامت در استان با برگزاری 1180 همایش پیاده روی،کوهنوردی وسایر همایش ها در راستای فرهنگ سازی ورزش همگانی فعالیت می‌کنند.
 
وی با اشاره به افزایش آمار شرکت کنندگان مردم استان در ورزش های همگانی  اضافه کرد،23درصد ازمردم استان درورزش همگانی شرکت میکنند  واین رتبه اول کشوری است.

نظمی به حضور53تیم ورزشی استان دربالاترین سطوح رقابت کشوری و لیگی نیز اشاره کرد و گفت،استان آذربایجان شرقی21عنوان در رقابت های جهانی و آسیایی در9 ماهه سال جاری کسب کرده است.

*نظمی درانتظار جلسه بانجفی

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان استان به یکی ازهشت پیشنهاد کلی برای تصویب در شورای ورزش همگانی اشاره کرد و گفت:برنامه ریزی مناسب برای توسعه ورزش همگانی در سال آتی در راستای اهداف تبریز 2018 انجام گرفته و باید با اختصاص اعتبارات مجزا توسط شهرداری ای اهداف محقق یابد و در این خصوص اداره کل ورزش و جوانان منتظر جلسه هماهنگی با شهرداری است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :