در اعتراض به واگذاری این واحد صنعتی به بخش خصوصی؛
تابناک مرکزی: تازه‌ترین اخبار شفاهی تایید نشده حاکی از آن است که ممکن است برای فردا صبح (چهار شنبه 29 دی ماه) در تهران جلسه مشترکی با حضور برخی مسئولان استانداری استان مرکزی، نمایندگان کارگران هپکو، مسئولان سازمان خصوصی سازی و نماینده سهامداران و مدیریت کارخانه هپکو برگزار شود.
کد خبر: ۳۶۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 17 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، تجمع صنفی کارگران کارخانه هپکو امروز وارد هشتمین روز خود شد؛ این کارگران که تعداد آنها بیش از یک هزار نفر است خواستار ابطال واگذاری این واحد صنعتی به بخش خصوصی و بازگرداندن آن به دولت هستند.

در همین رابطه یک مقام مطلع گفته است: هنوز اتفاق تازه‌ای نیفتاده است و ما همچنان برای پیگیری مطالباتمان هر روز دست به تجمع می‌زنیم.

وی ادامه داد: تازه‌ترین اخبار شفاهی تایید نشده حاکی از آن است که ممکن است برای فردا صبح (چهار شنبه 29 دی ماه) در تهران جلسه مشترکی با حضور برخی مسئولان استانداری استان مرکزی، نمایندگان کارگران هپکو، مسئولان سازمان خصوصی سازی و نماینده سهامداران و مدیریت کارخانه هپکو برگزار شود تا راجع به واگذاری مالکیت خصوصی کارخانه به دولت توافقی حاصل شود.

این مقام مطلع با یادآوری اینکه از سال 86 با واگذاری کارخانه هپکو به بخش خصوصی به تدریج مشکلات این کارخانه وکارگرانش افزون شد در ادامه گفت:از قرار معلوم آن زمان این کارخانه به ارزش مالی 70 میلیارد تومان از سوی یک شخصی بصورت اقساطی خریداری شده است وخریدار تا به امروز نتوانسته است به تعهدات مالی وقانونی خود در قبال کارخانه وکارگران عمل کند.

این مقام مطلع همچنین در خصوص مطالبات مزدی کارگران هپکو افزود: مجموع مطالبات حقوقی بیش از 1000کارگر این واحد صنعتی به 5 ماه می‌رسد اما در حال حاضر منفک کردن بخش خصوصی کارخانه در صدر خواسته‌های کارگران معترض قرار دارد.

او بابیان اینکه از شنبه هفته گذشته که اعتراضات صنفی آرام کارگران هپکو شروع شده است، تا به امروز نتیجه ای که نشان از رفع مشکلات م کارگران این واحد بدهد مشاهده نشده است در خاتمه گفت: همچنین کارگران این واحد از نتیجه جلسه روز یکشنبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در وزارت صنعت، معدن و تجارت دررابطه با مطالبات کارگران هپکو برگزار شده مطلع نیستند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار