پایگاه خبری تحلیلی سوک در مطلبی نوشته است مصوبه دردسرساز سازمان خصوصی سازی باعث می شود تا کارکنان جایگاه‌های سوخت بوشهر در دوراهی بیکاری و بیگاری قرار گیرند.
کد خبر: ۳۶۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 16 January 2017
در ادامه این مطلب آمده است: بر اساس مصوبه سازمان خصوصی سازی شماری از جایگاه های سوخت در استانهای مختلف باید به بخش خصوصی واگذار شوند و بوشهر هم از این قاعده مستثنی نیست.
بنا براعلام مشاور سازمان خصوصی سازی برای واگذاری جایگاه های سوخت بوشهر به بخش خصوصی 3 پیشنهاد مزایده رسیده است و حال برنده این مزایده مدیریت جایگاه های سوخت را بر عهده خواهد گرفت. 
این درحالی است که کارکنان جایگاه های سوخت در بوشهر از این اقدام گلایه مند بوده و عنوان می دارند که حقوق دریافتی آنان بسیار کاهش می یابد.
در گفتگویی که خبرنگار سوک با تنی چند از کارکنان جایگاه های سوخت بوشهر انجام داد این کارکنان از اقدام واگذاری جایگاه سوخت به بخش خصوصی بسیار گلایه مند و معترض بوده و عنوان کردند این اقدام هیچ سودی برای کارکنان نداشته و حتی ضرر هم دارد.
به دنبال این مصوبه کارکنان جایگاه های سوخت در بوشهر خواستار توجه و رسیدگی به این موضوع از سوی مسوولان استانی شدند.
واگذاری جایگاه های سوخت به بخش خصوصی موجب پایین آمدن حقوق و دریافتی کارکنان می شود به طوری که بر اساس گفته کارکنان جایگاه سوخت در بوشهر، بخش خصوصی که قرار است مدیریت جایگاه سوخت در بوشهر را بر عهده بگیرد عنوان کرده که ماهانه 870 هزار تومان حقوق پرداخت خواهد کرد.
یکی از کارکنان جایگاه سوخت در بوشهر به خبرنگار ما گفت: بخش خصوصی به ما اعلام کرده هر کس می خواهد با 870 هزار تومان حقوق کار کند بماند و هر کس نمی تواند با این رقم کار کند می تواند برود.
وی بیان کرد: این میزان حقوق برای ما بسیار کم است و منجر به بیکاری ما می شود اگر هم قبول به کار کردن کنیم یک نوع بیگاری خواهد بود چرا که حقوق ما از قبل بسیار کمتر خواهد شد.
اما با این حال در حالی مصوبه سازمان خصوصی سازی در بسیاری استانهای کشور اجرایی شده که در بوشهر موجب نارضایتی و گلایه مندی کارکنان جایگاه های سوخت شده است.
انتظار است مسوولان مربوطه به ویژه شرکت پخش فراورده های نفتی استان برای رسیدگی به این مشکل کارکنان جایگاه های سوخت که برخی از آن ها سابقه کاری زیادی هم دارند اقدام جدی صورت دهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار