فرماندهی انتظامي استان مركزي مطرح کرد؛
تابناک مرکزی: فرماندهی انتظامي استان مركزي دشمن شناسي و دشمن ستيزي را ضرورت يك جامعه اسلامي و شاخصه يك پليس كارآمد دانست.
کد خبر: ۳۶۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 14 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام پايگاه خبري پليس، سردار "كيومرث عزيزي" گفت:‌ دشمنان جمهوري اسلامي ايران همواره مي کوشند با نفوذ و اشاعه فرهنگ غربي و تغيير در باورها و نگرش و رفتار مردم، موجب ايجاد بحران در ايران اسلامي شوند و استقلال کشور و دستاوردهاي انقلاب را به مخاطره اندازند.

وي افزود: استكبار جهاني با اين رويكرد سعي دارد با استفاده از روش هاي پيچيده اقناع افکار عمومي و بهره گيري از ابزارهاي فرهنگي و به صورت غيرمستقيم آموزه هاي فرهنگي خود را اشاعه دهد و باورهاي مردم را تضعيف و توان مقاومت و پايداري اعتقادي آنها را در هم شکند و ميل به ايجاد تغيير و پذيرش ارزش هاي جايگزين را افزايش دهد.

عزيزي با تاكيد بر محوريت برنامه ريزي پليس بر اساس منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) گفت: تأکيد و ترويج رهنمودهاي مقام معظم رهبري در خصوص جنگ نرم با برنامه ريزي عملياتي و استفاده هدفمند و حداكثري از امکانات، تجهيزات و زيرساخت موجود به منظور ارتقاي پايداري و افزايش بازدارندگي و کاهش آسيب پذيري در برابر اقدامات مهاجمان فرهنگي و عمليات رواني دشمن از ضرورياتي است كه بايستي همواره در اولويت اجرا قرار گيرد.

تدبير و تحليل ولي فقيه در برابر جنگ نرم دشمن؛ نمودي از مباني فكري و بنيادين نظام در تمامي شرايط است

وي نقش كليدي ولايت فقيه در آگاهي و روشنگري جامعه نسبت به ترفندهاي دشمن از جمله جنگ نرم را بسيار مهم برشمرد و گفت: اصلي ترين و محوري ترين شاخصه يك جامعه اسلامي يعني « ولايت فقيه »، همواره در رأس همه، هدف هاي دشمن مي باشد زيرا كه تدبير و تحليل ايشان در جهت آگاهي و هوشياري جامعه نوعي واقع بيني هوشيارانه است كه نمود از مباني فكري و بنيادين نظام در تمام شرايط است.

فرماندهی انتظامي استان مركزي دشمن شناسي و دشمن ستيزي و شناخت انواع تهديدات و ابزارهاي نرم دشمن بهره گيري را ضرورت كليه آحاد يك جامعه به ويژه يك پليس كارآمد عنوان كرد و اظهار داشت:‌ عدم هوشياري و بصيرت در يك جامعه، باعث بحراني شدن هويت ها، مشروعيت ها و عدم مشاركت اجتماعي شده و بستر مناسبي را براي هدف نرم و سخت دشمنان فراهم مي سازد.

وي با اشاره به فرصت هاي موجود در نيروي انتظامي، تلاش جهادي در كليه عرصه ها را مورد تاكيد قرار داد و گفت: در برنامه ريزي آموزشي پليس به منظور افزايش توانمندي و حرفه اي گرايي، بايد مباني و بايسته هاي لازم در تدوين دوره هاي آموزشي مورد توجه قرار گرفته و با شناسايي نقاط فرصت، تهديد و توانمندي ها سعي بر آن داشت كه بهترين عملكرد را در خدمت رساني به مردم داشت.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به ضرورت استفاده صحيح از سرمايه هاي معنوي و فرهنگي جامعه در افزايش امنيت اجتماعي گفت:‌ ولايت مداري و بصيرت كاركنان و تكيه بر اصل تحكيم و تعميق در روابط سازماني و فراسازماني از شاخصه هايي است كه بازخورد بسيار مطلوبي در حوزه ماموريتي ناجا داشته است و بايد در تداوم اين رويكرد، نسبت به تقويت و ترويج اين خصيصه هاي پسنديده اهتمام و تلاش مضاعف انجام پذيرد.

توانمندسازي كاركنان، بر مبناي آموزه هاي فرهنگ ايران اسلامي و در سايه تلاش جهادي تحقق مي يابد

سردار عزيزي ادامه داد:‌ توانمندسازي كاركنان ناجا بر مبناي آموزه هاي فرهنگ ايراني اسلامي با پيش بيني آموزش هاي عمومي و تخصصي و دقت نظر كاركنان محقق مي شود كه بايد در قرارگاه جهادي تربيت و آموزش فرماندهي انتظامي استان، ساز و كارهاي لازم در نهادينه شدن اين نگاه با جديت پيگيري شود.

وي ادامه داد:‌ توانمندسازي ازطريق آموزش به عنوان يک برنامه سازماني، کارکنان را قادر مي سازد تا با ارتقاء سطح فکري و شغلي خود، ضمن به‌کارگيري موثر دانش و مهارت در راستاي اهداف و سياست هاي سازمان كه همانا افزايش كيفي خدمات رساني به عموم مردم است، بهره وري و اثربخشي مضاعفي داشته باشند.

عزيزي خاطر نشان كرد:‌ بررسي ميزان تحقق شاخص هاي توانمند سازي کارکنان از طريق آموزش هاي ضمن خدمت، يکي از مهمترين برنامه هاي سازماني در نيروي انتظامي است که اجراي صحيح آن اطلاعات بسيار مفيدي را درباره چگونگي طرح ريزي و اجراي برنامه هاي پيش رو در اختيار قرار مي دهد .

وي تاكيد كرد: ‌برنامه ريزي آموزشي با هدف توانمندسازي کارکنان، سازمان را از وجود نيروهاي مسئوليت پذير، سازگار، رقابت کننده، يادگيرنده و خلاق بهره مند ساخته و با توجه به نوع ماموريت هاي ناجا آحاد جامعه از ثمرات آن بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار