معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود 7 هزار و 500 تخت روان‌پزشکی در سراسر کشور شاهد کمبود 10 هزار تخت روان‌پزشکی دیگر هستیم.
کد خبر: ۳۶۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 14 January 2017
علی شهرامی ظهر امروز در مراسم افتتاح تخت‌های روان‌پزشکی در خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی یکی از استان‌های پیشتاز در طرح تحول نظام سلامت است.
 
وی گفت: با وجود 7 هزار و 500 تخت روان‌پزشکی در سراسر کشور شاهد کمبود 10 هزار تخت روان‌پزشکی دیگر نیز هستیم.
 
معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت ساخت 10 هزار تخت با شرایط موجود در کشور وجود نداشت، لذا از توان موجود بیمارستان‌هایی که ضریب اشتغال پایین 60 درصد دارند، استفاده کردیم و امروز نیز یک هزار تخت روان‌پزشکی در سراسر کشور افتتاح می‌شود.
 
شهرامی با بیان اینکه تخت‌ها در شهرهایی افتتاح شود که تاکنون بخش روان نداشته‌اند، تصریح کرد: در شهرهای قاین و طبس خراسان جنوبی اگر بخش روان دایر شود، بعد مسافتی که برای یک بیمار روان به مرکز استان سخت بود، آسان می‌شود و این بیماران می‌توانند در شهرهای خود خدمات را دریافت کنند.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از استان‌هایی که تخت‌های محدودی را داشته‌اند در حال توسعه این تخت‌ها هستند، ادامه داد: تلاش می‌کنیم طی ماه‌های آینده نیز تخت‌های روان در کشور افتتاح شود.
 
معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: هدفی که برای افتتاح یک هزار تخت در کشور داشتیم، به دست آمد و وزیر بهداشت در استان خوزستان این تخت‌ها را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.
 
شهرامی اظهار کرد: از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تشکر می‌کنیم که در رسیدن به این هدف کمک کردند و تخت‌های موجود در استان را توانستند بازسازی کنند و این شرایط قابل تحسین است.
 
وی افزود: حدود 80 هزار تخت بیمارستانی با حداقل محاسبه‌ها و شاخص‌های مختلف در کشور کمبود داریم و نمی‌توانیم با شرایط و توان موجود در کشور این تخت‌ها را تأمین کنیم، اما امیدواریم با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و واگذار کردن بخش‌ها این تخت‌ها را در حداقل زمان ممکن به دست بیاوریم، هرچند نمی‌توانیم این حجم کمبود را به طور ناگهانی طی چند سال به دست بیاوریم و به طور یقین زمان می‌برد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار