سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان :
معلمی شغل انبیاء است و معلمین به پیروی از انبیاء به دنبال دستیابی به سعادت و خوشبختی بشریت گام برمی دارند
کد خبر: ۳۵۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲ 12 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک لرستان؛ وی در مراسم نکوداشت زنده یاد سید مهدی شاهرخی که عصر امروز به همت انجمن معلمان فیزیک لرستان در سالن پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی برگزار شد ، خاطر نشان کرد : بشریت در مسیر به کمال رسیدن خود به تاریکی ها ، به جهل ها ، به سختی ها و به نادانی ها برخواهد خورد و آنهایی که این  مسیر را  با برافروختن شمع دانایی و دانش روشن می کنند ، پیامبرا ن  و معلمانند .
 
وی بر این نکته تاکید کرد که معلم مسیر توسعه ، پیشرفت و به کامل رسیدن را مشخص خواهد کرد و افزود : کمال  انسانیت علاوه بر یادگیری و فهم مسائل دینی ، یادگیری علم و دانش و فتح کردن قله های دانایی است .
 
دریکوند فقر ، بیکاری و بی سوادی را منشاء  آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت : هر اندازه که جامعه به سمت یادگیری علم ، دانش و دانایی حرکت کند ؛ به همان میزان از آسیب ها  و ناهنجاری های اجتماعی دور خواهد شد .
 
وی رشد در بخش های مختلف صنعت ، کشاورزی ، افتصادی و اجتماعی را یک ضرورت برشمرد و تاکید کرد : ارتقای  دانش تخصصی این علوم زیر بنای توسعه همه جانبه کشور است و معلمان هستند که می توانند سرمایه های انسانی این بخش ها را تربیت و پرورش دهند .
 
دریکوند تصریح کرد : باید پاس داشت جایگاه معلمانی که مسیر توسعه و پیشرفت جامعه را با مجاهدت های علمی خود هموار می کنند .
 
وی زنده یاد سید مهدی شاهرخی را نمونه ای ازخیل  عظیم معلمان خادم ،پرتلاش  و نوع دوستی برشمرد که  الگوی دانش آموزان خود در اخلاق ، مردم داری ، نیک رفتاری ، جوانمردی و تقوا  بوده و هستند .
 
دریکوند تصریح کرد : این همکار عزیز ما با نیک نامی زندگی کرد و با نیک نامی هم دارفانی را وداع گفت . وی ادامه داد : کم نیستند معلمان شریفی که از همه هستی  ، توان ،  علم و دانش خود برای پیشرفت و سربلندی نسل آینده ساز و خدمت به مردم دریغ نمی کنند .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار