استاندار مرکزی خبر داد؛
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی گفت: برای اشتغال روستایی تصمیماتی گرفته شده است و کار گروه ویژه تشکیل داده ایم، برای رفع مشکل بیکاری در روستاها از کمیته امداد، سازمان میراث فرهنگی و دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری کمک گرفته ایم
کد خبر: ۳۵۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸ 12 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در جلسه شوراها که عصر امروز در استانداری با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: برای اشتغال روستایی تصمیماتی گرفته شده است و کار گروه ویژه تشکیل داده ایم، برای رفع مشکل بیکاری در روستاها از کمیته امداد، سازمان میراث فرهنگی و دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری کمک گرفته ایم.

استاندار مرکزی ادامه داد: استان مرکزی دارای 786 روستا و 2432 نفر اعضای شورا است که 71 نفر زن و  2361 نفر هم مرد است و دارای 752 دهداری است و 107 نفر خانم هستند که خانم ها در مدیریت روستا ها بسیار موفق اند.

زمانی قمی تصریح کرد: 100 درصد روستاهای بالای 10 خانوار از برق و 97 درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی بهره مند است دولت تدبیر و امید 13 درصد این گاز رسانی را انجام داده است که نسبت به 30 سال گذشته متوجه می شویم دولت با دست خالی توجه زیادی به روستاها داشته است، در حوزه ی اصلاح شبکه های فرسوده روستایی 300 درصد دولت رشد اعتباری داشته است یعنی 14 میلیارد تومان در این حوزه به 41 میلیارد تومان ارتقاء پیدا کرده است.

استاندار مرکزی افزود: در 3 سال عمر دولت تدبیر و امید 1403 متر مکعب مخزن برای آب رسانی ساخته شده و 1293 کیلومتر لوله گذاری شده است که ارتقاع این امر نسبت به دولت قبل 21 درصد افزایش داشته است و 109 روستا تحت پوشش شبکه آب هستند.

استاندار استان مرکزی  به توجه دولت به روستاها اشاره کرد و افزود: اقداماتی که دولت انجام داده است در جهت خدمت به مردم روستا است اما برای رسیدن به نقطه رضایت بخش به ویژه در روستاها راه طولانی داریم و اراده دولت تدبیر و امید چه در دوره اول و چه در ادامه عمرش حتما روستاها و مسائل مرتبط با آن در کانون توجهش قرار دارد.

وی افزود: کل بودجه شهرداری های استان 3 هزار و 459 میلیارد تومان بوده است که میانگین هر ساله 30 درصد رشد داشته است که به رغم شرایط اقتصادی که این دولت تحویل گرفته‌است طبیعتا رکود و تورم در حوزه های شهری و درآمد های ناشی از درآمد های شهرداری هم تاثیر مستقیم و جدی خودش را گذاشته بود اما با این وجود رشد قابل قبولی داشته است.

وی در رابطه با مبلمان شهری ادامه داد: 20 درصد در بخش جاری هزینه شده است و 80 درصد در بخش عمرانی، و کل اعتبارات واریزی در دولت تدبیر و امید در این 3 سال و اندی به شهرداری های استان 828 میلیارد تومان مجموع کمک های دولت به 33 شهر استان مرکزی است که هر ساله 20 درصد رشد داشته است.

زمانی قمی به  مدیریت پسماند که سیاست دیگر شهرداری ها و دولت است اشاره کرد و گفت: مقدار پسماند استان روزانه 990 تن است که 70 درصد شهری و 30 درصد روستایی است که این سامانه را حوزه عمرانی استانداری با کمک شورا ها تالیف کرده اند، که برای دفن علمی پسماند قرارداد ها را با سرمایه گزاران خارجی نهایی می کنیم.

زمانی قمی به مطالعه مدیریت پسماند اشاره کرد و افزود: این مطالعات در 30 نقطه از استان به صورت مجتمع و شهرستانی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تشکیل کار گروه ها سرمایه گذاری و مشارکت برای شهرداری ها تعداد زیادی فرصت سرمایه گذاری برای شهر های ما به ویژه اراک و ساوه شناسایی شده است که مجموع این فرصت ها 1134 میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد بود.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: ما برجام و فرصت گفت و گوی پیروزی تاریخی ایران در مذاکرات را به عنوان یک فرصت جدی برای ایران و انقلاب اسلامی در نظر گرفته ایم و نهایت استفاده و بهره را گرفته ایم و وظیفه دولت انتقاد کردن و کنار گذاشتن برجام نیست طبیعتا این ها کار گروهی دیگر است و ما به عنوان دولت از فرصت پیش آمده برای عزت روز افزون کشور و انقلاب اسلامی بهره می گیریم دلایل و مستندات خوبی هم در مورد آثار مثبت برجام در اقتصاد استان مرکزی داریم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار