با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛
تابناک مرکزی: سعید محمودی با حکم رئیس سازمان محیط زیست کشور به عنوان مدیرکل محیط زیست استان مرکزی معارفه شد.
کد خبر: ۳۵۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 11 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، پس از انتصاب حسینعلی ابراهیمی کارنامی به عنوان مدیر کل محیط زیست مازندران عصر امروز در مراسمی با حضور سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، جلالوندی مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست، عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی و جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی و مدیران استانی  سعید محمودی با حکم رئیس سازمان محیط زیست کشور به عنوان مدیرکل محیط زیست استان مرکزی معارفه شد.

در آیین تکریم و معارفه مدیرکل محیط زیست استان مرکزی سعید محمودی با بیان اینکه امروز کشور ما در منطقه ای از جهان قرار گرفته است که با یک بحران زیست محیطی مواجه است گفت: با نگاه به دو پارامتر اقلیم شناسی همچون چهار برابر بودن میانگین بارش های سالیانه جهانی نسبت به ایران و سرعت چهار برابری گرم شدن کشور نسبت به کره زمین به خوبی می توان این بحران را لمس کرد.

محمودی مدیر کل محیط زیست استان مرکزی شد

محمودی با اشاره به اینکه خشکسالی، کاهش منابع آبی، کاهش تولید مراتع و از بین رفتن جنگل ها را می توان از پیامدهای این تغییرات و نوسانات اقلیمی عنوان کرد افزود: زنگ خطر توسعه فضای سبز و تولید اکسیژن در ایران به صدا در آمده است.

وی با ارائه گزارشی حاکی از اینکه آلودگی هوا سالانه باعث مرگ هفت میلیون نفر در دنیا می شود و این معضل در ایران عامل مرگ نزدیک به هفت هزار انسان بوده است خاطر نشان کرد: آمار از هزینه 600 میلیون دلاری ایران در خصوص مبارزه با آلودگی هوا خبر می دهد و این بدین معناست که مسیر حل این مشکل به درستی طی نشده است.

محمودی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به بیشترین توسعه اقتصادی با کمترین تخریب زیست محیطی جدا شدن صنعت از محیط زیست مدل ناموفقی بوده است خاطر نشان ساخت: انسان به عنوان محور توسعه پایدار می تواند با فراگیری آموزش های لازم در مباحث زیست محیطی به توسعه اقتصادی با کمترین تخریب محیط زیست کمک کند که لازم است انسان هایی آگاه، آموزش دیده با مباحث زیست محیطی را پرورش دهیم.

وی با اشاره به تجربه کشورهای پیشرفته دنیا در به کارگیری متخصصان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی برای ایجاد ساز و کارهای لازم جهت آموزش افراد در مدارس زیست محیطی در سطوح و رده های سنی پایین گفت: از جمله محورهای برنامه من به عنوان مدیر کل محیط زیست استان مرکزی تلاش برای راه اندازی نخستین مرکز آموزش تجربه طبیعت موازی با کشورهای پیشرفته دنیا است.

محمودی مدیر کل محیط زیست استان مرکزی شد

وی با تاکید بر اینکه با مسائل و مشکلات زیست محیطی استان مرکزی غریبه نیستم اجرای قانون و مقررات و مشارکت های مردمی را در خصوص مباحث مرتبط با صنعت بهترین راهکار عنوان و بیان کرد: استفاده از نخبگان و سازمان های مردم نهاد درگیر با مباحث زیست محیطی لازمه برنامه ریزی منسجم و آینده نگرانه جهت حل مشکلات زیست محیطی استان است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار