پس از اجرای کنسرت با خوانندگی زن در اراک؛
تابناک مرکزی: سالن کانون امام علی (ع) متعلق به اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی که صحنه اجرای کنسرت با تکخوانی خواننده زن و همنوازی نوازندگان زن بوده است حسب دستور دادستان عمومی و انقلاب اراک تا اطلاع ثانوی پلمپ و برگزاری کنسرت و جشنواره از سوی هر سازمان و اداره ای منوط به گرفتن مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی شد.
کد خبر: ۳۵۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 11 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سالن کانون امام علی (ع) متعلق به اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی که صحنه اجرای کنسرت با تکخوانی خواننده زن و همنوازی نوازندگان زن بوده است حسب دستور دادستان عمومی و انقلاب اراک تا اطلاع ثانوی پلمپ و برگزاری کنسرت و جشنواره از سوی هر سازمان و اداره ای منوط به گرفتن مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی شد.

جشن برگزار شده در سالن کانون امام علی (ع) از سوی آموزش و پرورش استان مرکزی برای خانواده های بازنشسته آموزش و پرورش بدون دریافت مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی که با  اجرای کنسرت با تکخوانی خواننده زن و همنوازی نوازندگان زن همراه شد که این امر واکنش های مختلفی از سوی علما، روحانیون، مسئولان و مردم استان مرکزی را در پی داشت.  

در اولین واکنش نسبت به برگزاری این کنسرت مهدی حقیقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفتگو با تابناک مرکزی با تاکید بر اینکه هیچ مجوزی جهت برگزاری این برنامه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی صادر نشده است از آموزش و پرورش استان مرکزی به عنوان مقصر اصلی یاد کرد و از تعلیق و حتی لغو مجوز آموزشگاه برگزار کننده این جشن سخن گفت.

آیت الله دری نجف آبادی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های نماز جمعه شهر اراک سکوت در مقابل فساد و فحشا را خیانت به اسلام و قرآن دانست و بیان کرد تا زمانی که بنا بر وظیفه و تکلیف در استان مرکزی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری حضور داشته باشم در برابر انحرافات کوتاه نخواهم آمد و حمایت از عفاف و حجاب و مقابله با بی بند و باری، فساد و فحشا، ولنگاری و تهاجم فرهنگی را مهم ترین وظیفه مسئولان و دولتمردان عنوان کرد.

مردم شهر نیز اراک، با امضاء طومار مراتب اعتراض خود را به این حرکت که زمینه‌ساز ولنگاری فرهنگی در سطح استان می‌شوند را اعلام کردند و خواستار برخورد قاطع با مسئولان صادرکننده مجوز برای اجرای اینگونه برنامه‌ها شدند.

اما تعجب برانگیزترین اظهار نظر در خصوص اجرای این برنامه ضد فرهنگی در اراک از سوی شهریار فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی به عنوان کسی که مجوز استفاده از سالن کانون امام علی(ع) را صادر کرده بود در گفتگو با تسنیم مرکزی صورت گرفت که گفته بود حالا یک کنسرت زن در اراک برگزار شده است؛ می‌گویید الان من چه کنم

لرزه های ناشی از این تصمیم غلط در خصوص اجرای کنسرت با تکخوانی خواننده زن و همنوازی نوازندگان زن در نهایت باعث شد حسب دستور دادستان عمومی و انقلاب اراک سالن امام علی متعلق به آموزش و پرورش تا اطلاع ثانوی پلمپ شود.

همچنین همه سازمان های دولتی و عمومی مانند شهرداری ها و اداره کل آموزش و پرورش و ...از این پس برای برگزاری کنسرت و جشنواره باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مجوز بگیرند تا در نهایت یک ارگان در خصوص اجرای برنامه ها در استان مرکزی تصمیم گیر باشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
این گزارش سیاسی است و بعضی از این ابزارها برای کوبیدن رقیب استفاده میکنند و من از نزدیک اقای فولادوند را میشناسم ایشان از انهایی که تظاهر به دین میکنند خیلی مقیدتر است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار