مدیر کل پست استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: مدیر کل پست استان مرکزی با بیان اینکه براساس مصوبات شورای عالی فناوری اطلاعات طرح ملی جی نف ظرف مدت 2 سال باید توسط شرکت پست اجرایی شود گفت: ما در استان مرکزی 1میلیون و 13 هزار مکان را شناسایی کردیم که 270 هزار آن روستایی و 742 هزار شهری است که شناسایی شده اند و از سال گذشته تا الان تقریبا بیش از 60 درصد این رقم به هنگام شده است.
کد خبر: ۳۵۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰ 09 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محمد علی چراغی مدیر کل پست استان مرکزی در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر که عصر امروز برگذار شد با اشاره به طرح ملی جینف  اظهار داشت: طرح جی نف یک طرح اقتصاد مقاومتی است و شرکت پست به عنوان امین مردم و خدمتگزار مورد توجه سازمان ها و مردم قرار گرفته است که سال های اخیر با حمایت های دولت تحولات خوبی داشته است، پست گنجینه ناشناخته دارای ظرفیت فراوان و یک زیر ساخت است.

وی افزود: براساس مصوبات شورای عالی فناوری اطلاعات متولی این طرح شرکت ملی پست جمهوری اسلامی است و به شرکت پست ماموریت داده شده است تا ظرف مدت 2 سال آدرس های استاندارد شده ملی مکانی محور را در سطح کشور پیاده کند.

چراغی تصریح کرد: طرح ملی جینف بر اساس ماده 27 ضوابط فنی توسعه دولت الکترونیک و ماده 40 مدیریت خدمات کشوری همه سازمان ها و بخش خصوصی موظف اند از این اطلاعات تولید شده توسط شرکت ملی پست که در غالب یک سامانه در اختیار آن ها قرار می گیرد استفاده کنند و همه سازمان ها که به مردم خدمات ارائه می دهند باید مبنای خدمات دهی خود را بر اساس این بانک اطلاعاتی باشد.

مدیر کل پست خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورها این طرح اجرا شده است و بسیار توانسته است به سازمان ها در راستای ارائه خدمات کمک کند، این طرح صرفه جویی ملی را به دنبال دارد و باعث سرعت بخشی در ارائه خدمات می شود و همچنین از پراکندگی آدرس ها جلوگیری می کند اگر ما میخواهیم دولت الکترونیک اجرا شود کلید این امر در اجرای این طرح است.

وی بیان کرد: آدرس ها علاوه بر مشخص شدن ژئوکد هم می شوند و قابلیت شناسایی دارد و این طرح برای همه افراد در سازمان ها در سراسر کشور در قالب یک سایت اینترنتی صورت می پذیرد و امکان برقراری ارتباط با همه پایگاه ها را ایجاد می کند و باعث تبادل اطلاعات می شود.

وی افزود: پست فقط متولی این طرح است و کیفیت اجرای طرح بستگی به همکاری تمام دستگاه ها دارد، ما در استان مرکزی 1میلیون و 13 هزار مکان را شناسایی کردیم که 270 هزار آن روستایی و 742 هزار شهری است که شناسایی شده اند و از سال گذشته تا الان تقریبا بیش از 60 درصد این رقم به هنگام شده است.

چراغی خاطر نشان کرد: از 321 هزار ساختمان که در سطح شهر شناسایی شده است 319 هزار آن را کدگذاری و نقطه گذاری کرده ایم که پیشرفت ما در سطح شهر 98 درصد بوده است.

مدیر عامل پست همچنین به طرح سیماک که بخشی از طرح جینف است اشاره کرد و افزود: طرح سیماک سیستم مدیریت املاک است  این طرح می تواند موجب کاهش و تسریع استعلامات در این باب شود که 17 دستگاه در کشور درگیره مسائل املاک هستند و نیز باعث یکپارچه شدن شیوه کار در سراسر کشور می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار