برای دومین روز متوالی؛
تابناک مرکزی: کارگران شرکت هپکو اراک در اعتراض به مشکلات پیشروی این شرکت و عدم پرداخت حقوق معوقه خود امروز برای دومین روز متوالی تجمع کردند.
کد خبر: ۳۵۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 08 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از اراک امروز، کارگران هپکو که روز گذشته در اعتراض به مشکلات پیشروی این شرکت و عدم پرداخت حقوق معوقه خود با راهپیمایی در مسیر شرکت تا مرکز شهر خواستار رسیدگی به مشکلات شدند بار دیگر امروز با تجمع خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

ممانعت نیروهای انتظامی از خروج کارگران از شرکت

لطیفی عضو شورای کار شرکت هپکو اراک در حاشیه این تجمع گفت: امروز هم کارگران شرکت به دلیل مشکلات تجمع داشتند ولی به دلیل حضور نیروهای انتظامی در مقابل شرکت اجازه خروج از شرکت را داده نشد.

لطیفی اظهار کرد: به دلیل تعاملی که کارگران با نیروی انتظامی داشتند کارگران از شرکت بیرون نیامدند.

برای دومین روز پیاپی؛ کارگران شرکت هپکو اراک تجمع کردند/ نماینده کارگران:دولت در این زمینه قصور داشته است

وی با اشاره به اینکه دولت در زمینه هپکو قصور داشته است بیان کرد: استاندار مرکزی برای رفع مشکلات باید در شورای حمایت از صنعت با حضور سه وزیر صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و کار و امور اجتماعی مشکلات را بررسی کنند تا هپکو از این بلاتکلیفی بیرون بیاید.

عضو شورای کار شرکت هپکو اراک با اشاره به اینکه باید مشکل هپکو به صورت ریشه ای حل شود افزود: پرداخت دو ماه حقوق کارگران تنها یک مسکن است و مشکل را حل می کند.

وی اضافه کرد: باید شرکت هپکو دو سال به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران واگذار شود تا مشکلاتش برطرف شود و بعد از طریق بورس به سهامدار اهل واگذار شود.

شبکه آفتاب استان مرکزی هم شب گذشته در برنامه رصد مشکلات این شرکت را از طریق مسئولین پیگیری کرد.

کریمی، نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این برنامه با اشاره به اینکه اعتراض کارگران شرکت هپکو را برای پیگیری مطالباتشان محق می دانیم گفت: شرکت هپکو چندین سال به لحاظ مالکیتی بلاتکلیف باقی مانده و کارگران این شرکت نمی دانند طرف حساب آنها جهت پیگیری مطالبات و حقوق چه کسی است.

کریمی با اشاره به اینکه کارگران شرکت هپکو علاوه بر تامین مسائل معیشتی نسبت به آینده شرکت و آینده شغلی خود نگران هستند  افزود: سازمان خصوصی سازی در برخورد با عطاریان به عنوان فردی که چنین سرمایه ملی و برند ملی را طبق اصل 44 خریداری کرده کوتاهی کرده است خصوصی سازی شرکت هپکو به هیچ وجه مبتنی بر اصول و منطق نبوده است.

برای دومین روز پیاپی؛ کارگران شرکت هپکو اراک تجمع کردند/ نماینده کارگران:دولت در این زمینه قصور داشته است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار است دولت در سازمان خصوصی سازی تصمیمات جدی در برخورد قانونی با این فرد که ماشین آلات شرکت را در اختیار خود قرار گرفته است و به این شرکت بدهکار است و عملکرد مالی مشخصی در شرکت هپکو در طی این سالها دارد اتخاذ کند.

رئیس صنعت معدن و تجارت استان مرکزی:

مقرر شده است وزیر صنعت مسائل صنایع استان را در جلسه هیئت دولت مطرح کند

حاجی پور، رئیس صنعت معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این برنامه با بیان اینکه در جلسه پنجشنبه، وزیر صنعت تعیین استراتژی و برنامه شرکت ها و کارخانجات بزرگ  را خواستار شد.

وی ادامه داد: نکته مهم لزوم هماهنگی میان سه وزارت خانه است و  مقرر شد وزیر صنعت این موضوعات را در جلسه هیئت دولت مطرح کند.

حاجی پور افزود: بنا داشتیم که مصوبات جلسه با وزیر که 5 شنبه برگزار شد را از شنبه پیگیری کنیم که کارگران اعتراض کردند. تا یک ماه دیگه حقوق کارگران پرداخت می شود.

درگیری مشکلات هپکو در بروکراسی اداری

مقدسی، نماینده مردم اراک ،خنداب و کمیجان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز گفت: سه وزارت خانه دولت(صنعت معدن،اقتصاد و دارایی و وزارت راه و شهرسازی) باید به صورت جدی جلسه ای برای رفع مشکلات هپکو بگذارند و هماهنگ باشند.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی هزار دستگاه برای امورات خود لازم دارد. خوب این قرار داد را با هپکو ببندد.

برای دومین روز پیاپی؛ کارگران شرکت هپکو اراک تجمع کردند/ نماینده کارگران:دولت در این زمینه قصور داشته است

مدیر عامل شرکت هپکو در برنامه بررسی مشکلات هپکو در رسانه ملی گفت: نگرانی کارگران از ورشکسته شدن کارخانه، توقعاتی که در سالهای گذشته از این کارخانه ایجاد شده، درگیر شدن شرکت هپکو در بروکراسی اداری به گونه ای که 48 بار مقامات عالیرتبه کشوری در رابطه با 7 مصوبه هپکو درگیر شدند.

غیبت سهامداران صنایع بزرگ استان در نشست اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر صنعت

وی ادامه داد: در جلسه هفته گذشته با وزیر صنعت هیچ سهماداری از شرکت های صنعتی بزرگ استان از جمله سهامدار هپکو حضور نداشتند.

مدیر عامل شرکت هپکو افزود: دو هفته است که قراردادی یک جانبه منعقد کردیم اما جدیت و همتی در معاونت عمرانی وزارت کشور دیده نمی شود.

وی افزود: در این هفته هپکو مورد بازدید هیئت بازرگانی لیپر(ایرلند و آلمان) قرار میگیرد برای عقد قرار داد. اگر این مسائل را ببینند قرارداد معلوم نیست. مبلغ این قرارداد ۲۲ میلیون یورو است که این قرارداد کمک شایانی به رفع مشکلات هپکو می کند.

مدیر عامل شرکت هپکو خاطرنشان کرد: وزارت راه سوغاتی رئیس جمهور در سفر استانی را به هوا برد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار