مجلس و نمایندگان از هر تشکل جدیدی در حوزه سیاسی که شکل گیرد، حمایت می کنند. به نظر می رسد که احزاب قدیمی نتوانسته اند خواسته های مردم و به ویژه جوانان را برآورده کنند.
کد خبر: ۳۵۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰ 06 January 2017
یکشنبه هفته گذشته (پنجم دی ماه) نشست اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری برگزار شد؛ جبهه‌ای که هدف آن، خیزش عمومی برای نجات اقتصاد کشور، مبارزه با فساد و تبعیض و بازگرداندن مردم به عرصه اداره کشور است. این جبهه مردمی با حضور ده شخصیت مردمی و انقلابی شاخص که به عنوان هیأت راه‌اندازی شناخته می‌شوند، به میدان آمده است.

به گزارش «تابناک»؛ این جبهه نوظهور، مستند به بیانیه‌ای که منتشر کرد، با دو جریان سنتی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مرزبندی دارد، ولی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، بنا دارد، دسته‌بندی‌های سنتی را درنوردد و فرا اصولگرایی باشد.

پس از اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، 360 چهره ملی کشور از این جبهه حمایت کردند. 360 چهره ملی کشور اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرهنگیان و چهره‌های شاخص مذهبی و قشرهای مردمی، اعلامیه اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» را امضا و از تشکیل این جبهه حمایت کردند.

حسن نوروزی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: مجلس و نمایندگان از هر نوع تشکل جدیدی در حوزه سیاسی که شکل گیرد، حمایت می کنند؛ گویا احزاب قدیمی نتوانسته اند خواسته های مردم و بخصوص جوانان را برآورده کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان امروز ما آشنایی کمتری با بسیاری از احزاب قدیمی دارند و این احزاب هم نتوانسته اند در این سال، آن گونه که باید، خود را در صحنه انقلاب نشان دهند. اگر بخواهیم حساب هم کنیم، به نظر می رسد، از هر صد نفر، شاید چهار نفر هم این احزاب را نشناسند.

نورزی ادامه داد: علاوه بر آن، کسانی هم که با این احزاب آشنایی دارند، از عمق برنامه هایشان عموما بی اطلاع هستند و هیچ کس از برنامه ها و اهداف این احزاب خبر ندارد و نمی دانند که این احزاب در حال چه فعالیت هایی هستند و قرار است در آینده چه کارهایی انجام دهند.

وی گفت: به نظر می رسد جریانات جدیدی در حال شکل گیری است و جای احزابی مانند جبهه انقلاب و امثال آن تا کنون در میان اصولگرایان خالی بوده است؛ بنابراین، به شرطی که این فعالیت ها ادامه داشته باشد و اگر این جبهه بتواند ادامه دار باشد و سیستماتیک و اصولی به سمت اهداف خود حرکت کند، قطعا در آینده تأثیرات بسیاری در آینده سیاسی کشور خواهد داشت.

این نماینده ادامه داد: اگر نوع چینش و گزینش افراد در این جبهه عالمانه و فراگیر باشد و به همین شیوه و فراگیر فکر کنند و تفکرات خود را محقر نکنند، بسیار موفق خواهند بود.

وی درباره فراجناحی بودن این جبهه نیز گفت: فراگیری به این معنا نیست که جبهه مانند سازمان ملل متعهد است؛ اما در این جبهه، از همه نیروهای انقلابی استفاده خواهد شد. هم اکنون نیز از همه نیروها اعم از نیروهای دولت دهم، هم برخی نیروهای دولت فعلی و هم افرادی مانند اصلاح طلبان در آن حضور خواهند داشت.

وی در پایان اظهار داشت: افرادی که ریشه ای فکر می کنند، در هر جناح و فکر سیاسی که باشند، تحریم نخواهند شد و با سبک گذشته که بسیاری از اصولگرایان و اصلاح طلبان همدیگر را تحریم می کردند، رفتار نخواهد شد و به طور کل، هر که انقلابی فکر کند، می تواند بماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار