فرماندهی انتظامي استان مرکزی ؛
تابناک مرکزی: فرماندهی انتظامي استان مرکزی در صحن علني شوراي اسلامي كلانشهر اراك از كاهش 29درصدي كشته شدگان تصادفات رانندگي درون شهري در اراك و افزايش 58 درصدي كشفيات مواد مخدر در اراك خبر داد.
کد خبر: ۳۵۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹ 04 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام پايگاه خبري پليس، سردار"کيومرث عزيزي" در صحن علني شوراي اسلامي کلانشهر اراک با اشاره به امنيت در استان، تعامل و مشاركت با مردم را از اصول اصلي و محوري در ناجا دانست و گفت: براي رسيدن به امنيت مطلوب و استفاده صحيح از منابع و فرصت ها در تحقق نظم و انضباط اجتماعي، مشاركت مردم به عنوان عامل اصلي و محوري به شمار مي رود و در راهبردهاي امنيت بخش پليس، مشاركت مردمي به عنوان يكي از اركان اصلي تصميم گيري هاست.

وي در ادامه به تبيين ابعاد ذهني و عيني امنيت در جامعه پرداخت و افزود: يك جامعه متشكل از اجزاي مختلف ساختارها، كاركردها و فضاهايي كه است كه تنها در پيوند متقابل آنها با يكديگر مي توان به يك هويت جمعي و نظم پايدار دست يافت و لازمه برقراري تعادل در يك جامعه انساني آن است كه تمامي اجزاء و عناصر آن نقش خود را به درستي ايفا كنند و پيوند منطقي بين آنها برقرار باشد.

فرماندهی انتظامي استان مركزي ثبات و ارتقاء امنيت اجتماعي را در تعامل دو سويه دستگاه هاي متولي نظم و امنيت و اقشار مختلف مردمي عنوان كرد و گفت: مشاركت مردمي، ميزان احساس امنيت اجتماعي در يك جامعه را شكل مي دهد و در ارتقاء امنيت لازم است هر فرد ضمن شناخت حق و حقوق خود، نسبت به حقوق ديگران نيز شناخت داشته باشد و انجام آن را تكليفي بر خود بداند.

سرقت در استان مركزي شش درصد كاهش داشته است

اين مقام ارشد انتظامي استان مرکزي سرقت را يکي از مهم ترين دغدغه هاي اجتماعي در حوزه ماموريت پليس عنوان و بيان کرد: وقوع سرقت در نه ماهه نخست در مقايسه با مدت مشابه سال قبل در استان در حدود شش درصد و در مركز استان طي اين مدت، سه درصد کاهش يافته است.

وي به مواد مخدر به عنوان آسيب ديگر در جامعه اشاره داشت و خاطرنشان كرد: براي مقابله با معضل مواد مخدر بايد زمينه اي فراهم كنيم كه اين موضوع به دغدغه اجتماعي تبديل شود، زيرا كه مشاركت همگاني، زمينه را براي ريشه كني اين معضل و آسيب اجتماعي ،بيش از پيش ايجاد مي كند.

وي تصريح كرد:‌ فرماندهي انتظامي استان در راستاي ماموريت سازماني، برخوردي قاطع در برخورد با قاچاقچيان و خرده فروشان مواد مخدر داشته است و در نه ماهه نخست امسال شش تن و 257 کيلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شده که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 58 درصد افزايش داشته است.

وي با اشاره به دستگيري حدود 12 هزار نفر در حوزه جرايم مرتبط با مواد مخدر در نه ماهه امسال در عمليات هاي پليس استان تصريح كرد:‌از ميزان مواد مخدر كشف شده در استان مقدار دو تن و 11 کيلوگرم از كشفيات در شهرستان اراک بوده است.

فرمانده انتظامي استان مركزي به تبيين برخي آسيب ها و تهديدات موجود در جامعه پرداخت و با اشاره به نقش مردم در حفظ و ارتقاء امنيت افزود: مردم خود عامل اصلي ايجاد امنيت در سطوح مختلف سياسي،اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي جامعه اسلامي بوده و پليس به عنوان ناظر و ناظم اجتماعي در خدمت آنان مي باشد و امنيت تنها در سايه همدلي و همگرايي در يك جامعه گسترش خواهد يافت.

آموزش همگاني، برنامه ريزي هدفمند پليس در ارتقاء ‌امنيت اجتماعي

سردار عزيزي تأكيد كرد: فرهنگ‌سازي و استفاده از نيروي مردمي براي مقابله با آسيب‌ها و معضلات اجتماعي از طريق آموزش همگاني، همواره، در دستور کار پليس بوده و نيروي انتظامي سعي كرده با ايجاد معاونت اجتماعي و تعامل هرچه بيشتر با شهروندان، به منظور ارتقاء روز افزون امنيت اجتماعي آنان، گام هاي هدفمندي را بردارد.

وي با تاكيد بر به كارگيري سياست هاي تشويقي و بهره گيري از نظرات و رهنمودهاي كارشناسان و الگوهاي موفّق در مقوله عفاف و حجاب در سطح جامعه، هويت بخشي و ايجاد امنيت اجتماعي را از مهم ترين كاركرد‌هاي حجاب در حوزه اجتماعي برشمرد و نوع پوشش و حجاب هر جامعه اي را، نشان دهنده ارزش‌ها و باورهاي آن جامعه دانست.

فرمانده انتظامي استان مركزي امنيت در ادامه بستر فضاي مجازي را موضوعي بسيار مهم و حساس دانست و گفت: نام پليس در هر جامعه، همان قدر كه براي تبهكاران و قانون شكنان وحشت آفرين و دلهره‌آور است، براي مردم آرامش‌زا و ارمغان‌آور است؛ چرا كه نيروي انتظامي با تلاش در راستاي ايجاد نظم، برقراري قانون و امنيت، برخورد با متخلفان و مجرمان از يك سو و دادن ضمانت معنوي به جامعه از سوي ديگر، زمينه ساز اطمينان و اعتماد مردم به اين نيروي خدمتگزار شده است.

وي از شوراهاي اسلامي و سازمان شهرداري به عنوان سازمان هاي خدماتي و انضباطي همكار با پليس در ارائه خدمات به شهروندان ياد و بيان کرد: اصلاح زير ساخت هاي شهري و تسهيل در عبور و مرور شهروندان از مهمترين اقدامات در كاهش حوادث وسوانح و تلفات رانندگي به شمار مي رود كه نيازمند اقدامات كارشناسانه و استفاده از نظرات نخبگان در اين امر است.

سازماندهي و برنامه ريزي در غني سازي محتواي مطالب در فضاي مجازي ضرورت جامعه امروز است

سردار عزيزي بر ضرورت ساماندهي و برنامه ريزي جامع و هدفمند در فضاي مجازي نيز تاكيد كرد و افزود: يکي از مهم‌ترين راهبردهاي آموزش و فرهنگ سازي، استفاده صحيح از فضاي مجازي و توجه به نكات ايمني در استفاده از اين فناوري به منظور پيشگيري از بروز آسيب براي كاربران اينترنتي است.

وي اضافه كرد: ضعف آموزش در حوزه رعايت نكات ايمني در استفاده از فضاي مجازي بسيار ملموس است و بسياري از پرونده هاي تشكيل شده در پليس فتاي استان نشات گرفته از سهل انگاري و دانش پايين كاربران در به كارگيري نكات ايمني است.

فرمانده انتظامي استان با اشاره به اقدامات پليس استان در امنيت فضاي مجازي گفت: ميزان كشف وقوع به جرايم سايبري 120 درصد و 35 درصد بيشتر از ميانگين كشوري است.

فرمانده انتظامي استان مرکزي از كاهش 21 درصدي تصادفات رانندگي درون شهري در نه ماهه امسال در استان و كاهش 26 درصدي كشته شدگان تصادفات درون شهري اراك خبر داد و اظهار داشت: كاهش حوادث ناشي از تصادفات از اولويت هايي است كه ضرورت دارد با فرهنگ سازي و فرهنگ پروري و آموزش در سنين پايين، درروند تربيتي افراد مختلف نهادينه شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار