رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
تابناک مرکزی: رئیس سازمان دامپزشکی کشور به مردم اطمینان داد: مصرف گوشت مرغ و تخم‌مرغی که از مراکز معتبر و مورد تأیید دامپزشکی باشد هیچ‌گونه نگرانی برای آنها ندارد.
کد خبر: ۳۵۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲ 03 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، رئیس سازمان دامپزشکی کشور طی امروز با حضور در استان قزوین و بازدید از مرغداری‌های منطقه آبیک از نزدیک در جریان آخرین وضعیت تراکم مراکز عمده پرورش طیور اجداد، مادر و تخم‌گذار تجاری در این منطقه قرار گرفت.

مهدی خلج سپس با حضور در اداره کل دامپزشکی استان قزوین به تشریح آخرین وضعیت بیماری‌های طیور در کشور پرداخت و با توجه به وجود مراکز عمده و استراتژیک (دو واحد اجداد تخم‌گذار منحصر بفرد در کشور و اجداد گوشتی) در استان قزوین توصیه‌های لازم را در راستای پیشگیری از بروز بیماری در این واحدها مطرح کرد.

در ادامه سفر رئیس سازمان دامپزشکی به استان ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز امشب در محل دفتر استاندار قزوین تشکیل شد و خلج با ارائه تاریخچه‌ای از بیماری آنفلوانزا و پاندمی‌هایی که سالیان گذشته موجب مرگ‌ومیر در جوامع انسانی شده بود گزارشی از روند بیماری در سطح کشور بیان کرد و افزود: سویه جدید ویروس آنفلوانزا (H5N8) که قبلاً فقط توسط پرندگان مهاجر منتقل می‌شد، در حال حاضر پرندگان مهاجر را درگیر بیماری کرده و موجب شیوع بیماری در مسیر مهاجرت پرندگان می‌شود که در حال حاضر تعداد قابل‌توجهی از کشورها از جمله ایران با این بیماری دست به گریبان‌ هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود شفاف‌سازی در بیان اطلاعات را با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید واجب دانست و گفت: در حال حاضر همان‌طور که در اطلاعیه‌های رسمی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص درگیری استان‌ها با بیماری آنفلوانزا اعلام شده بود، کنترل و پیشگیری از شیوع بیش از پیش آن نیازمند عزم ملی و همکاری مردم و مسئولان و همچنین اطلاع‌رسانی مناسب به مردم از طریق صداوسیما و رسانه‌ها است که ضمن ارائه توصیه‌های لازم به عموم مردم از هرگونه نگرانی بی‌مورد در جامعه بکاهند.

این مقام مسئول به مردم اطمینان داد مصرف گوشت مرغ و تخم‌مرغی که از مراکز معتبر و مورد تأیید دامپزشکی باشد هیچ‌گونه نگرانی برای مردم ندارد و همچنین توصیه کرد: از شکار و صید پرندگان مهاجر و ذبح و مصرف گوشت آن‌ها خودداری نمایند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار