معاون برنامه‌ریزی راه‌آهن در گفت‌وگو با تسنیم:
تابناک مرکزی: معاون برنامه‌ریزی راه‌آهن با بیان این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات واگن را صادر کرده و بخشی از آنها وارد شده و در مرز است، گفت: راه آهن هیچ دخالتی در خرید واگن از خارج ندارد.
کد خبر: ۳۵۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 03 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی سعید رسولی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص جدیدترین وضعیت واردات واگن اظهار کرد:‌ بخشی از واگن‌های وارداتی آمده و در مرز است و بخش دیگری نیز در حال ورود است.

وی با تاکید بر این‌که نکته مهم این است که  راه‌آهن این واگن‌ها را وارد نکرده و مربوط به بخش خصوصی است، تصریح کرد: شرکت‌های حمل ونقل ریلی مسافری اقدام به خرید این واگن‌ها کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که این شرکت‌ها مجوز واردات را از چه ارگانی گرفته‌اند، افزود: مجوز واردات واگن را وزارت صنعت، معدن و تجارت داده و ربطی به ما (راه آهن) ندارد.

معاون برنامه ‌ریزی راه‌آهن با اشاره به این‌که شرکت‌های خصوصی درخواست واردات واگن را به وزارت صنعت داده‌اند، گفت: در موضوع ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یک عدد واگن مسافری را باری ندارد و همه آنها متعلق به بخش خصوصی ریلی است. این شرکت‌ها بر اساس سیاست‌هایی که برای توسعه دارند ثیت سفارش کرده و مطابق قانون و مقررات کشور تامین منابع کرده و خرید واگن را انجام می‌دهند.

رسولی بیان کرد: در این بخش راه‌آهن هیچ دخالتی ندارد، مشخصا درباره یکی دو مورد اخیر (واردات واگن) تامین منابع نیز توسط شرکت فروشنده انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که به دلیل موضوع حمایت از تولید داخل وزارت صنعت فعلا روند واردات واگن را متوقف کرده و در حال مذاکره در این رابطه هستند،‌افزود: رویکرد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران حمایت از تولید داخل در بحث تامین واگن است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار