فرماندهی انتظامي استان مركزي؛
تابناک مرکزی: فرمانده انتظامي استان مرکزی با اشاره به اقدامات پليس استان در امنيت فضاي مجازي گفت: ميزان كشف وقوع به جرايم سايبري 120 درصد و 35 درصد بيشتر از ميانگين كشوري است.
کد خبر: ۳۵۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹ 03 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سردار "كيومرث عزيزي" در جمع كاركنان انتظامي استان مرکزی با گراميداشت ياد و خاطره شهدا و امام شهدا از مجموعه تلاش هاي كاركنان انتظامي استان در ارتقاء‌ امنيت اجتماعي و ارائه خدمات انتظامي قدرداني و بيان کرد:‌ بي ترديد اعتقاد راسخ، تعهد عملي به اصول، ارزش ها و تلاش جهادي كاركنان انتظامي استان در تحقق راهبردهاي اجرايي ثبات نظم و امنيت اجتماعي، از مهم ترين اصولي بوده كه در نه ماهه سال جاري باعث توفيقات بسيار خوب پليس استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

وي با اشاره به برخي از دستاوردهاي به دست آمده در ماموريت هاي پليس استان در سال جاري افزود:‌ همواره يكي از مهم ترين اولويت هاي اجرايي پليس استان برخورد با جرايم مرتبط با مواد مخدر مي باشد كه در همين راستا با تمهيدات اجرايي هدفمند پليس، از ابتداي سال جاري، ميزان كشفيات مواد مخدر در استان به ميزان 58 درصد افزايش داشته است.

اين مقام ارشد انتظامي تاکيد كرد:‌ در اين بازه زماني مقدار شش تن و 250 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف شده و مجموع دستگيري ها در حوزه مواد مخدر نيز افزايش 13 درصدي داشته است.

سردار عزيزي در ادامه به برنامه ريزي پليس استان در برخورد با قاچاق كالا نيز اشاره و بيان داشت:‌ با تشكيل قرارگاه جهادي مبارزه با قاچاق كالا و نيز افزايش اقدامات سلبي پليس در برخورد با قاچاقچيان كالا، در نه ماهه نخست امسال 288 ميليارد ريال كالاي قاچاق در استان كشف شده است.

فرماندهی انتظامي استان مركزي افزايش توانمندي پليس در ايجاد امنيت، كاهش مخاطرات پيشبرد فعاليت ها در فضاي مجازي، حفاظت، صيانت از هويت ديني و ملي در اين بستر را راهبردي بنيادين در برنامه ريزي هاي ناجا خواند و يادآورشد:‌ در بستر اين رويكرد، پليس استان برنامه ريزي گسترده اي را آغاز كرده است و با بهره گيري از كارشناسان مجرب در حوزه فضاي مجازي، توانسته است در زمينه كشف به وقوع جرايم، به ارزيابي 120 و 35 درصدي فراتر از ميانگين كشوري دست يابد.

وي ادامه داد: از آنجا كه عملكرد اجتماعي اين نهاد متخصص انتظامي، به اشكال گوناگون مي تواند در فرايند توليد و استمرار احساس امنيت خانواده ها در فضاي سايبري موثر باشد، فرماندهي انتظامي استان همواره سعي کرده است که در بستر استفاده از نيروهاي متخصص و نيز بهره گيري از ابزارهاي علمي نوين، در راستاي تامين و حفظ امنيت فضاي سايبري، از تمامي ظرفيتهاي موجود خود نهايت استفاده را ببرد.

سردار عزيزي در ادامه با بيان كاهش دو درصدي كشته شدگان ناشي از سوانح رانندگي در نه ماهه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: افزايش ضريب ايمني ترافيكي با همكاري دستگاه هاي مسئول و مشاركت شهروندان، همواره با جديت تمام دنبال مي شود که بازخورد مطلوب برنامه هاي اجرايي در سال جاري، كاهش مجموع تصادفات درون شهري و برون شهري در استان بوده است.

فرماندهی انتظامي استان مركزي همچنين با بيان كاهش شش درصدي سرقت در نه ماهه امسال در استان از تشديد طرح هاي مقابله اي در برخورد با سارقان خبر داد.

اين مقام مسئول، انسجام، هماهنگي و همدلي در دستيابي به چشم انداز هر چه مطلوب تر در حوزه امنيت اجتماعي را ضرورتي براي جوامع امروزي خواند و خاطرنشان کرد:‌ بي ترديد همواره يكي از مهمترين كاركردهاي مثبت نظام هاي پويا و كارآمد، ايجاد اعتماد در روابط اجتماعي است که در اين زمينه نيروي انتظامي در حوزه هاي درون سازماني و تعاملات سازماني باعملكرد مثبت و اعتمادسازى خود، مي تواند علاوه بر اجراي درست و هدفمند وظايفش، از همدلي و همكاري مردم نيز بهره ببرد و ترديدي نيست که براي تحقق اين امر، همواره بايد فرهنگسازى مناسب، انجام مطلوب طرح ها و برنامه هاي اجرايي، به دور از هرگونه نقصي در دستور كار تمامي كاركنان قرار گيرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار