تابناک مرکزی: در مراسمی با حضور مدیرکل بهزیستی استان مرکزی و جمعی از مسؤولان محلی مرکز طرح غربالگری ملی اوتیسم کودکان 5-2 سال در اراک راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۳۵۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸ 01 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور بهروز رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی و جمعی از مسئولان محلی مرکز طرح غربالگری ملی اوتیسم کودکان 5-2 ساله در اراک راه‌اندازی شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در مراسم افتتاح طرح غربالگری اوتیسم کودکان 2 تا 5 سال گفت: بیماری «اوتیسم» یا «در خودماندگی» یکی از بیماری‌های جدی گروه بیماری‌های رشدی در کودکان است و به نظر می‌رسد یک اختلال در سیستم عصبی است که باعث عدم عملکرد صحیح مغز می‌شود.

بهروز رفیعی اظهار کرد: این بیماری به شدت در حال افزایش است، قابل درمان نیست، اما با شناسایی به موقع آن می‌توان قدم بزرگی برای تغییر زندگی کودکان مبتلا به این عارضه برداشت.

وی با اشاره به اینکه آموزش و مهارت‌آموزی کودکان مبتلا به اوتیسم مهم‌ترین هدف راه‌اندازی این مرکز است، تصریح کرد: کودکان اوتیسمی شاید از لحاظ هوشی خوب باشند، اما مانند سایر کودکان هم سن و سالشان عملکرد خوبی ندارند و دارای خصوصیات خاصی از جمله رفتارهای کلیشه‌ای، وجود حس لامسه و چشایی درگیر و نداشتن توانایی در برقراری ارتباط با دیگران هستند.

وی افزود: برای مشارکت در طرح غربالگری، تمام خانواده‌های دارای کودک دو تا پنج سال می‌توانند برای کسب آگاهی از این بیماری و علائم آن به مهدهای کودک و مرکز اوتیسم یاس مراجعه کنند، در این راستا کودکانی که از طریق غربالگری، مشکوک به اوتیسم شناخته ‌شوند، برای تشخیص نهایی تا مداخله بهنگام به متخصصان ارجاع داده می‌شوند.

وی بیان کرد: بی‌توجهی به این کودکان، مشکلات و هزینه‌های بیشتری را در آینده متوجه خانواده‌ها و جامعه خواهد کرد، بنابراین باید شرایطی فراهم شود که این کودکان آموزش ببینند و اجتماع‌پذیری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار