تابناک مرکزی: نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کشور با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که این مشکلات در شأن مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و حل و فصل آن به عزم و همتی جدی نیازمند است.
کد خبر: ۳۵۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴ 29 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، به دلیل سوء مدیریت‌ها، ناکارآمدی نظارت‌ها و بازرسی‌ها و عزم جدی برای مبارزه با بی‌عدالتی، فساد اداری و فساد اقتصادی با ارقام نجومی و دریافت‌های نامتعارف مدیران و صاحب منصبان تحمل مردم و دلسوزان نظام را از آستانه تحمل گذرانده است.

ایجاد فاصله طبقاتی آن هم غیر قابل وصف، در اختیار قرار گرفتن ثروت‌های آنچنانی برای عده‌ای خاص در صورتی که بیشتر مردم در فقر و ناتوانی به سر می‌برند، رانت و فساد برای تولید پورت‌های غیر شرعی و غیر قانونی با ظاهری موجه، گورخوابی و کارتن خوابی مردم در مقابل سفره‌های رنگین و خانه‌ها که نه کاخ‌های بزرگ و مجلل برخی از مسؤولان، خلف وعده مدیران اجرایی کشور برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و بدتر شدن اوضاع مالی و اقتصادی کشور و مردم و... و همه و همه که خلاف موازین اسلام و آرمان‌های انقلاب است موجی از اعتراض‌ها را به راه انداخته است و دلسوزان نظام را بر آن داشته تا با حرکتی انقلابی با این بی‌عدالتی‌ها برخورد شود.

در این شرایط شکل‌گیری تشکلی همچون جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی و نیروهای پایبند به ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌تواند در این شرایط بد اقتصادی تحول آفرین بوده و راه را برای حضور موثر و مستمر مردم در اداره کشور هموار کرده و موانع حرکت رو به جلو و عوامل سد کننده پیشرفت، فساد، رانت و ثروت‌اندوزی را از سر راه بردارد.

حمایت 210 نفر از چهره‌های شاخص و دلسوزان نظام از این جبهه نشان می‌دهد می‌توان به حرکات و فعالیت‌ها و اقدامات جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای حل مشکلات اقتصادی کشور و جلوگیری از فساد امید بست.

با توجه به اهمیت شکل‌گیری این تشکل با علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

*اقتصاد، معیشت و فساد از دغدغه‌های اصلی نظام است

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی باید برای مقاوم ساختن و مستحکم کردن اقتصاد از ظرفیت مردمی به درستی بهره گرفته و اسیر سیاست بازی سیاست‌بازان نشود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: امروز دو موضوع اقتصاد و معیشت و فساد از دغدغه‌های اصلی نظام است که امید می‌رود جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تلاش خود را برای رفع این دغدغه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم مردمی به کار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه مسئولان نظام در حل مسائل اقتصادی نتوانستند آن طور که در شأن نظام است، حرکت و تلاش کنند، این یک واقعیت است که با وجود تمام زحماتی که دلسوزان نظام کشیده‌اند، در بحث اقتصادی کشور ترمیم رفتارهای اقتصادی به شدت احساس می‌شود.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مردم به شدت از گرد و غبار رکود اقتصادی رنج می‌برند و این رکود آسیب‌های جدی به کشور وارد کرده و در آینده تأثیر منفی بیشتر خود را نشان خواهد داد، تصریح کرد: در بحث بیکاری هنوز دغدغه مردم و جوانان رفع نشده، در واردات و صادرات طراز بازرگانی کشور منفی است و در بخش ارزش پول ملی باید گفت آنچه اعیان است که حاجت به بیان نیست.

سلیمی ادامه داد: در حال حاضر مسأله نقدینگی در کشور به حدی وخیم است که رکورد تاریخی را شکسته و مردم با شرایط بسیار سختی مواجه هستند.

*قاچاق کالا به خوبی کنترل نشده و سهم قاچاق در مبادلات بازرگانی سنگین، اساسی و فوق‌العاده‌ است

وی گفت: در موضوع قاچاق کالا نیز پدیده شوم قاچاق به خوبی کنترل نشده و سهم قاچاق در مبادلات بازرگانی سهم سنگین، اساسی و فوق‌العاده‌ای است، در بحث کشاورزی با وجود اقدامات خوبی که در بحث صنایع تبدیلی صورت گرفته، در خرید تضمینی محصولات کشاورزی و کاهش ریسک کشاورزان توفیقات چندانی حاصل نشده و در بخش محیط زیست نیز با وجود شعارهای داده شده، در زمینه مهار ریزگردها، مقابله با آلودگی هوا و کنترل تخریب جنگل‌ها و مراتع حرکت ارزنده‌ای نشده و به اقدامات جدی‌تر و اساسی‌تر نیاز است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش جدی کشور در حوزه آب اظهار کرد: در بحث آب اگر امروز به داد مدیریت آب رسیدگی نشود، قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور مشکل آب به معضل اول کشور تبدیل خواهد شد و به زندگی مردم آسیب جدی خواهد رساند.

سلیمی گفت: در بخش صنعت و فناوری نوین و در تبدیل فناوری کشور با چالش‌ها و مشکلات بسیاری مواجه است، در بخش بانکداری، نه تنها بانکداری اسلامی وجود ندارد، بلکه یک بانکداری شبه بدلی است.

* فساد در حال مکیدن و بلعیدن شیره جان کشور است

وی از موضوع فساد به عنوان دومین و مهم‌ترین معضل کشور یاد و خاطر نشان کرد: امروز رخنه‌های فراوانی در کشور وجود دارد که افراد فرصت طلب از این رخنه‌ها استفاده می‌کنند، فساد در حال مکیدن و بلعیدن شیره جان کشور است و مفسدان اقتصادی به خاطر استفاده از این خلأها و همچنین رانت قدرت در حاشیه امن قرار گرفته‌اند، بازرسی‌ها نیز نتوانسته در این زمینه پاسخگو باشد که این مسائل نشان می‌دهد باید بحث فساد را جدی‌تر گرفت.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با دو رویکرد رسیدگی به معیشت و اقتصاد کشور و مبازره با فساد اعلام موجودیت کرده است، اظهار کرد: این جبهه باید تلاش خود را برای حل این معضلات به کار گیرد.

سلیمی تصریح کرد: متأسفانه بعضی از گروه‌ها و احزاب سیاسی و اصلاح‌طلب‌ها و اصولگرایان سنتی با وجود شعارهای فراوان هنوز نتوانسته‌اند به توفیقات خوبی در این عرصه‌ها دست پیدا کنند و پاسخگوی این دردهای مزمن باشند که امید می‌رود جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بتواند با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی در راستای حل این دو معضل اساسی کشور گام بردارد.

وی خاطر نشان کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی باید برای مقاوم ساختن و مستحکم کردن اقتصاد از ظرفیت مردمی به درستی بهره گرفته و اسیر سیاست‌بازی سیاست‌بازان نشود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار