آیت الله اراکی:
تابناک مرکزی: آیت الله اراکی گفت: آمریکا از تنها کشوری که در جهان می ترسد جمهوری اسلامی ایران است چون ملت ما ملتی با بصیرت و انقلابی هستند که توانسته اند با وجود تمام مشکلات روی پای خود بایستند.
کد خبر: ۳۵۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ 29 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از رسا، آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری امشب در کانون بسیج شهر اراک و در همایش رویش بصیرت، ابراز کرد: امروز مملکت ما مستقل شده و در دنیا از روسیه هم برای آمریکا قدرتمند تر شده به همین دلیل هم آمریکا از تنها کشوری که در جهان می ترسد جمهوری اسلامی ایران است چون ملت ما ملتی با بصیرت و انقلابی هستند که توانسته اند با وجود تمام مشکلات روی پای خود بایستند.

وی افزود: 9 دیماه یکی از ایامی است که به ما یادآوری می کند قدر این روز و ارزش های آن را بدانیم و با آرمان ها و ارزش های آن روز تجدید میثاق کنیم، این روز روز بسیار مهمی است که به بصیرت مردم که نکته مهمی تلقی می شود اشاره دارد و باید بدانیم مساله بصیرت که مقام معظم رهبری بر روی آن بسیار تاکید دارند حائز اهمیت است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: مساله بصیرت ارتباط تنگاتنگی با پیروی از صالحان دارد و در قرآن کریم نیز دو نوع زندگی که از یکی به عنوان زندگی مردگان و از دیگری حیات معنوی یاد می شود وجود دارد؛ از این رو وقتی افراد به حیات معنوی می رسند نوری برای آنها قرار داده می شود.

آیت الله اراکی ادامه داد: در سوره حدید خداوند می فرماید: یک روزی را می بینید که در آن روز مومنان نوری دارند که پیشاپیش آنها این نور حرکت می کند و جایگاهشان در بهشت جاودان است و در آن روز منافقان به آنها می گویند از این نور به ما نیز بدهید و مومنان می گویند شما به پیشینه خود بازگردید که می توانستید اینچنین باشید اما فریب دنیا را خوردید.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرماید بین منافقان و مومنان دیواری حائل می شود، افزود: درون این دیوار مسائل راحتی و برون آن عذاب است و منافقان به مومنان در این هنگام می گویند ما با شما بودیم چرا حال به ما کمک نمی کنید.

آیت الله اراکی گفت: مومنان به منافقان می گویند مشکل را شما خود برای خود ایجاد کردید آن هم به واسطه اینکه اول خودتان با دست خود، خود را به فتنه انداختید، سپس در آن چیزی که می دانستید حق است شک کردید و خود را در بند آرزوهایتان گرفتار کردید پس ما نمی توانیم به شما کمک کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه چرا دشمنان و دنیای استکبار با جمهوری اسلامی ایران عناد دارند، ابراز کرد: علت دشمنی استکبار با دولت و ملت جمهوری اسلامی این است که این مردم چندین بار به قانون اساسی آری گفته اند و در زمان های مختلف که دشمن در سیستان و بلوچستان، کردستان و خوزستان در حال ایجاد بلوا بود آنها پای انقلاب ایستادند و از آن دفاع کردند.

آیت الله اراکی ادامه داد: قبل از جنگ آمریکا با روش های مختلف همچون کودتای نظامی و بعد از آن با جنگی که همه اذعان داشتند شروع کننده آن عراق و صدام بود به مبارزه علیه جمهوری اسلامی ایران برخاست و در این جنگ نیز عراق تمام قوانین را زیر پا گذاشت و از همه ابزاری علیه ملت ایران استفاده کرد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بعد از جنگ دشمنان با محاصره اقتصادی و فرهنگی سعی در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند و سخت ترین تحریم ها را علیه ما اعمال کردند، همچنین در فتنه 88 کسانی که وارد عمل شدند خود می دانستند که دشمنان چه توطئه هایی علیه نظام صورت داده اند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: سران فتنه خود اذعان داشته بودند که در انتخابات پیروز نخواهند شد اما بدون منطق سعی در تقلبی نشان دادن این انتخابات داشتند و این منطق سران فتنه بود که می گفتند حتی با بررسی صندوق ها و مشخص شدن عدم تقلب در انتخابات باز هم باید انتخابات ابطال شود.

آیت الله اراکی تصریح کرد: در حال حاضر با وجود تمام مشکلات اقتصادی در کشور باز هم شرایط اقتصادی از نظر رفاه اجتماعی عامه مردم ما نسبت به سایر کشورهایی که انقلاب کرده اند بهتر است و اینها دستاوردهای انقلاب است که باید قدردان آنها باشیم و این نعمت ها را شکرگزار باشیم.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تمام موفقیت های کشور و انقلاب مرهون درایت امام راحل و مقام معظم رهبری است، گفت: اداره مملکت در دستان شخصی حکیم، مدبر، عادل و مخلص مردم قرار دارد و این رمز موفقیت انقلاب است؛ از این رو نباید اجازه دهیم اختلافات منجر به درگیری و دشمنی شود چرا که جامعه ای که اختلاف در آن وجود داشته باشد شکاف بین جامعه ایجاد می شود.

آیت الله اراکی در پایان خاطرنشان ساخت: جامعه ای که در آن شکاف هویتی ایجاد شود نمی تواند پیشرفت کند؛ از این رو باید مردم با بصیرت همچنان با هدایت های مقام معظم رهبری و گوش به فرمان ایشان در دفاع از آرمان های انقلاب نظام را یاری کنند

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار